Moderator: Redaktörer
Strmbrg skrev:Det vore såklart lite snopet om det visar sig att det är åstadkommet med en metod som går att tillämpa till en bråkdel av priset för den kostbara apparaten. Likväl som det vore lika snopet om det går att åstadkomma samma sak med någon helt annan metod som även den kan tillämpas till en bråkdel av priset, såklart. Och likväl som om det skulle visa sig att jag helt enkelt blivit lurad att tycka att det låter extraordinärt, när det i själva verket är by-passläget som ger ett sämre upplöst ljud än om apparaten kopplades bort ur kedjan rent fysiskt.
Harryup skrev:...Att som Strmberg bli nöjd med en produkt efter provlyssning är inte rätt väg att gå. ...
Strmbrg skrev:Jag kan berätta att jag emellanåt blivit missnöjd med saker jag lånat hem. Emellanåt har det handlat om ett ”jaha...”.
Så, helt jävla godtrogen är man kanske inte.
Ett Inter-M-slutsteg fick returneras likaså ett Lyngdorf. Diverse CD-Spelare som lät likadant som den jag redan ägde. (Vid spontan sameness så ser jag ingen anledning att fortsatt FÖRSÖKA hitta skillnader. Hittar jag dem endast efter nogsamt letande så är de oväsentliga. Lådhögtalare, som samtliga tycks ha behövt omfattande rumsskustikåtgärder för att tillfredsställa mina krav (jag vill helt enkelt inte akustikåtgärda). Ett stort antal hörlurar som det helt enkelt har varit tråkigt att lyssna med. (Alldeles oavsett hur ”exakta” de kanske är.) Sonab OA 14, som jag förväntansfull och övertygad kopplade in för att efter ett antal dagars missnöje kombinerat med hopp tillslut ställde undan. En kvartsvågspipa av platt typ med ett välrenommerat Jordanelement, som jag kämpade med i flera år att tycka om...
Sammantaget så låter det mesta ganska lika. Förvisso ändå olika, men lika i så måtto att jag inte får någon särskilt god illusion av realism.
goat76 skrev:Strmbrg skrev:Det vore såklart lite snopet om det visar sig att det är åstadkommet med en metod som går att tillämpa till en bråkdel av priset för den kostbara apparaten. Likväl som det vore lika snopet om det går att åstadkomma samma sak med någon helt annan metod som även den kan tillämpas till en bråkdel av priset, såklart. Och likväl som om det skulle visa sig att jag helt enkelt blivit lurad att tycka att det låter extraordinärt, när det i själva verket är by-passläget som ger ett sämre upplöst ljud än om apparaten kopplades bort ur kedjan rent fysiskt.
Jag tycker jag anar av vissa vibbar i tråden att värdet på en apparat nästan uteslutande borde baseras på det sammanlagda värdet av komponenterna den är byggd av, men då har man glömt att räkna med att oavsett hur enkel den slutgiltiga lösningen än må verka så kan den ha kostat enormt mycket pengar att utveckla, kanske över flera års tid. För att företaget i slutändan ska kunna göra en vinst eller bara få tillbaka de investeringar som gjorts så måste allt inkluderas i slutpriset, samt att en analys av marknadsvärdet har gjorts och vad företaget vet att de har för status i branchen.
Jag är tämligen säker på att de flesta här på Faktiskt faktiskt förstår detta, jag vill ändå för säkerhetsskull påpeka detta.
Strmbrg skrev:Den här polarn Rob Watts, som står bakom Chords digitalgrunkor, är för övrigt inte anställd av Chord utan lansar fritt.
Men oavsett det så tog det en bunt år att knåpa ihop den där M skalarn. Karln kanske är extremt saktfärdig förvisso, ingen aning...
Harryup skrev:Kanske kommer låta klart bättre än verkligheten.
mvh/Harry Up
Strmbrg skrev:Hm, om jag skaffar en Musikskalare till... Och kopplar den direkt efter den första...
-Får jag jag då höra resultatet av två miljoner tappar?..
![]()
"Midnatt råder, ljud det är i husen... ...Tipp-tapp-tipp-tapp-tippe-tippe-tipp-tapp..."
RogerJoensson skrev:Man blir undervisad om vad man ska uppleva och får veta att man ska titta på lampan. Ok, det gamla vanliga. Ja, det låter annorlunda efter växling, förmodligen för att skarvarna låter annorlunda plus att musiken flödar (karatären ändras ständigt i ett flöde) så varje skarv gör att det låter lite olika.
Provar att klicka runt utan att höra skarvarna istället och utan se lampan (eller demonstratören). Vette tusan om jag hör vad som är vad eller vad som är bättre under gällande förutsättningar.
Jag skulle vilja höra exakt samma klipp om och om igen med och utan bearbetningen så att man kan jämföra ordentligt, så som man gör om man vill jämföra på ett vettigt sätt, men det får man så klart inte. Bortkastad tid för min del.
Hoppas att ingen blir kränkt.
Strmbrg skrev:Jag la upp länken mest för att jag menar att det nog är lite löjligt alltsammans. Fast jag ids som sagt inte undersöka det genom att spela upp videon.
Så, för att resonera lite över temat "det borde inte", så borde det inte gå att höra dessa förändringar över ett såpass begränsande format som en Youtube-fil. Men, som sagt, det är inget jag vet utan bara grundar på ett "borde". Och jag bryr mig inte själv om huruvida det hörs, eftersom jag har prylarna live.
goat76 skrev:Strmbrg skrev:Jag la upp länken mest för att jag menar att det nog är lite löjligt alltsammans. Fast jag ids som sagt inte undersöka det genom att spela upp videon.
Så, för att resonera lite över temat "det borde inte", så borde det inte gå att höra dessa förändringar över ett såpass begränsande format som en Youtube-fil. Men, som sagt, det är inget jag vet utan bara grundar på ett "borde". Och jag bryr mig inte själv om huruvida det hörs, eftersom jag har prylarna live.
Det hörs tydligt, det Roger sysslar med är förnekelse.
RogerJoensson skrev:goat76 skrev:Strmbrg skrev:Jag la upp länken mest för att jag menar att det nog är lite löjligt alltsammans. Fast jag ids som sagt inte undersöka det genom att spela upp videon.
Vad håller du på med och vad vet du om det? Varför dessa personangrepp?
Nattlorden skrev:...Min DSPeaker var definitivt inte transparent i sin pass-through t.ex.
...
Strmbrg skrev:Oavsett vad den FAKTISKT gör rent tekniskt, så gör den att jag får ut betydligt mer av att lyssna på musik.
![]()
Fast, om den nu färgar och lägger till något som inte borde vara där...
![]()
Då är det kanske är att föredra att INTE använda den, TROTS att det blir tråkigare att lyssna då...
goat76 skrev:RogerJoensson skrev:goat76 skrev:
Vad håller du på med och vad vet du om det? Varför dessa personangrepp?
Förlåt ifall du uppfattade det som ett personangrepp, det var inte meningen. Men jag tror faktiskt du hör en tydlig skillnad i Youtube-klippet, problemet är nog att du valt sida i den här debatten vilket gör det hela svårt att erkänna.
Strmbrg skrev:Oavsett vad den FAKTISKT gör rent tekniskt, så gör den att jag får ut betydligt mer av att lyssna på musik.
![]()
![]()
Då är det kanske är att föredra att INTE använda den, TROTS att det blir tråkigare att lyssna då...
petersteindl skrev:Strmbrg skrev:Oavsett vad den FAKTISKT gör rent tekniskt, så gör den att jag får ut betydligt mer av att lyssna på musik.
![]()
![]()
Du bör naturligtvis inte använda den. Nä, den kan du lägga på posten. Jag PMar min adress.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 26 gäster