Strmbrg skrev:Kan det inte handla om placebo?
Jag vet inte riktigt hur placebo låter och tänker inte heller lyssna på klippet, men vore det inte rimligt med tanke på de där förutsättningarna?
Placebo? Käkar du läkemedelspiller inhandlat på internet?
Moderator: Redaktörer
Jag vet inte riktigt hur placebo låter och tänker inte heller lyssna på klippet, men vore det inte rimligt med tanke på de där förutsättningarna?
petersteindl skrev:Strmbrg skrev:Kan det inte handla om placebo?
Placebo? Käkar du läkemedelspiller inhandlat på internet?
hifikg skrev:Lyssnar o blundar, hoppar så jag inte ska veta var jag är och försöker öppna ögonen när jag tror att scalören är aktiv, får nog mindre än 50% rätt, inte värt pengarna för mina humbla öron m a o. Sitter i skogen med en gammal PowerBook o ett par nya Airpods Pro.
Strmbrg skrev:hifikg skrev:Lyssnar o blundar, hoppar så jag inte ska veta var jag är och försöker öppna ögonen när jag tror att scalören är aktiv, får nog mindre än 50% rätt, inte värt pengarna för mina humbla öron m a o. Sitter i skogen med en gammal PowerBook o ett par nya Airpods Pro.
Vänta du bara! Alltså tills du får möjlighet att dra loss Youtubes besmittade lågkvalitets-hinna från musiken. Då jävlar!
Då kommer du vara riktigt säker på att du inte hör någon skillnad!
hifikg skrev:Lyssnar o blundar, hoppar så jag inte ska veta var jag är och försöker öppna ögonen när jag tror att scalören är aktiv, får nog mindre än 50% rätt, inte värt pengarna för mina humbla öron m a o. Sitter i skogen med en gammal PowerBook o ett par nya Airpods Pro.
hifikg skrev:Strmbrg skrev:hifikg skrev:Lyssnar o blundar, hoppar så jag inte ska veta var jag är och försöker öppna ögonen när jag tror att scalören är aktiv, får nog mindre än 50% rätt, inte värt pengarna för mina humbla öron m a o. Sitter i skogen med en gammal PowerBook o ett par nya Airpods Pro.
Vänta du bara! Alltså tills du får möjlighet att dra loss Youtubes besmittade lågkvalitets-hinna från musiken. Då jävlar!
Då kommer du vara riktigt säker på att du inte hör någon skillnad!
Ha, ha, nu hör jag den engagerade snubben berätta vad jag absolut måste höra, så nu känner jag mig som Kejsaren. Är jag naken också!?
hifikg skrev:Testar den här recensionen...[ YouTube ]
Strmbrg skrev:64/66? Varierar upsamplingen?
Tell skrev:Ja jag hör också skillnad mellan byterna, men av precis dom anledningarna som Roger tar upp. Såna här youtubeklipp är alltid sån jävla blaj o det är ju uppenbart att goat76 sysslar med placebo.
goat76 skrev:Tell skrev:Ja jag hör också skillnad mellan byterna, men av precis dom anledningarna som Roger tar upp. Såna här youtubeklipp är alltid sån jävla blaj o det är ju uppenbart att goat76 sysslar med placebo.
Helt allvarligt så hör man faktiskt skillnaden tydligt, detta trots att ljudet först har spelats upp i ett rum och sedan spelats in med någon mikrofon, inte nog med det så har ljudet sedan passerat Youtube och deras komprimering.
Trots allt detta hör man skillnaden, en skillnad som kommer vara väldigt mycket tydligare på plats utan alla dessa ljudreducerande steg.
hifikg skrev:goat76 skrev:Tell skrev:Ja jag hör också skillnad mellan byterna, men av precis dom anledningarna som Roger tar upp. Såna här youtubeklipp är alltid sån jävla blaj o det är ju uppenbart att goat76 sysslar med placebo.
Helt allvarligt så hör man faktiskt skillnaden tydligt, detta trots att ljudet först har spelats upp i ett rum och sedan spelats in med någon mikrofon, inte nog med det så har ljudet sedan passerat Youtube och deras komprimering.
Trots allt detta hör man skillnaden, en skillnad som kommer vara väldigt mycket tydligare på plats utan alla dessa ljudreducerande steg.
Om du blundar o hoppar in slumpmässigt i "testet" som jag gjorde, klarar du då att öppna ögonen varje gång Mscalern är aktiv? Det gör inte jag.
goat76 skrev:hifikg skrev:goat76 skrev:
Om du blundar o hoppar in slumpmässigt i "testet" som jag gjorde, klarar du då att öppna ögonen varje gång Mscalern är aktiv? Det gör inte jag.
Får testa det imorgon efter jobbet, det är för sent att spela tillräckligt högt just nu. Återkommer.
hifikg skrev:goat76 skrev:hifikg skrev:
Får testa det imorgon efter jobbet, det är för sent att spela tillräckligt högt just nu. Återkommer.
Jag kör hörlurar i afton
goat76 skrev:hifikg skrev:goat76 skrev:
Jag kör hörlurar i afton
Ja, och se hur det går.
hifikg skrev:goat76 skrev:hifikg skrev:
Jag kör hörlurar i afton
Ja, och se hur det går.
Eller inte. Brubeck & Co svänger som f-n, just nu drog Take Five igång... den dängan är det många som tolkat och satt text till mm mm, den behöver inte ens ett par OA52 för att pälsen ska resa sig. Kanske skulle en skalör få knäskålarna att hoppa ur led, men är det verkligen målet med musiklyssning??
goat76 skrev:Tell skrev:Ja jag hör också skillnad mellan byterna, men av precis dom anledningarna som Roger tar upp. Såna här youtubeklipp är alltid sån jävla blaj o det är ju uppenbart att goat76 sysslar med placebo.
hifikg skrev:Den övergick i[ YouTube ]o jag är inte människa att säga om Mscaler är på eller av här, men jäklar vad det svänger
Tell skrev:goat76 skrev:Tell skrev:Ja jag hör också skillnad mellan byterna, men av precis dom anledningarna som Roger tar upp. Såna här youtubeklipp är alltid sån jävla blaj o det är ju uppenbart att goat76 sysslar med placebo.
Ja jag hörde också en tydlig skillnad några gånger, men det beror på hur musiken spelas. Vissa gånger lät det nämligen bättre ja (aka, han drog på mer med trumpeten). O iofs så andra gånger lät det istället sämre (musiken kom in i ett lite tystare parti). Att du så gärna vill att såna här apparater ska vara magiska gör ju dessutom "hör" mer skillnad än vad som finns. Du MÅSTE verkligen läsa på om hur det här med suggestion o placebo fungerar.
goat76 skrev:Tell skrev:goat76 skrev:
Ja jag hörde också en tydlig skillnad några gånger, men det beror på hur musiken spelas. Vissa gånger lät det nämligen bättre ja (aka, han drog på mer med trumpeten). O iofs så andra gånger lät det istället sämre (musiken kom in i ett lite tystare parti). Att du så gärna vill att såna här apparater ska vara magiska gör ju dessutom "hör" mer skillnad än vad som finns. Du MÅSTE verkligen läsa på om hur det här med suggestion o placebo fungerar.
Nej, det är det omvända i detta fall, du sitter och blockerar dig själv genom att göra allt för att bara lyssna efter det som låter lika, det är vad som sker här.
Strmbrg är inte intresserad av småskillnader, det märker man vad som än diskuteras, men enligt dig ljuger han alltså för oss när han berättar att han blint orickar in högsta uppskalningen varje gång vid egna blindtester.
En sak till, i videon skalas signalen bara upp till en fjärdedel p.g.a att DACen han använder sig av inte tar emot mer, trotts detta hör man skillnaden.
Strmbrg skrev:Du har säkert redan upptäckt dem, men jag bifogar hursom en länk till en Watts-intervju.
Misstänker att det är mer givande att titta på den än på den där mysko ljud-demon.
https://www.head-fi.org/threads/hugo-m- ... 2/page-656
Conan skrev:Strmbrg skrev:Du har säkert redan upptäckt dem, men jag bifogar hursom en länk till en Watts-intervju.
Misstänker att det är mer givande att titta på den än på den där mysko ljud-demon.
https://www.head-fi.org/threads/hugo-m- ... 2/page-656
Inget kan förändra det skitskumma att apparaten gör nåt med ljudet mellan de olika lägena som t.o.m. verkar vara hörbart genom Youtube. Då handlar det inte bara om uppsamplning som matar en i övrigt välfungerande och välkonstruerad DAC.
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 25 gäster