JonasB skrev:goat76 skrev:RogerGustavsson skrev:På vilka plattformar kan de från Linn, Naim, Devialet m.fl. köras? Kostar de något?
Jag är lite osäker på om jag förstår din fråga, menar du om man kan använda de specifika styrprogrammen från dessa tillverkare med apparater från andra tillverkare? Det är jag osäker på.
Linn Kazoo är gratis så det är väl bara att ladda ner och testa ifall det fungerar, hur Naim och alla andras styprogram ser ut har jag ingen aning om?
Det jag menade med "en drös andra plattformar" så menade jag streamingplattformar som Qobuz, Calm Radio, Spotify m,m.
Jag menade bara att JonasB kanske borde kolla in streamers från diverse tillverkare och se om det är någon som uppfyller hans krav på användarvänlighet m,m. Kanske låna hem någon apparat och testa eller kika runt lite på diverse forum och kolla Youtubevideos där folk går igenom de styrprogram dessa apparater kommer med, kanske är det något som tilltalar honom?
Bra förslag! Jag är lite skeptisk eftersom jag har svårt att tro att tillverkare av mediaspelare kan göra det bättre/lika "bra" som själva streamingtjänstföretagen. Heos var inget att hänga i granen.
Du har onekligen en poäng och förmodligen tänker man ungefär så även från tillverkarhåll. Linn tycks i varje fall ha det tänket. Av de nyare styrmedlen har jag bara erfarenhet av hur det funkar med Linns streamers och jag tycker det fungerar väldigt bra. Tidal är integrerat som om man hade deras arkiv på en egen NAS och de album man vill spela läggs i den gemensamma spellistan. Jag är genrerellt ingen stor användare av extern streaming (kör mest från egen NAS), men Tidal ser ut att ha samma eller ungefär samma funktionalitet som i telefon/padda/dator. Mycket snyggt. Spotify väljs från Linns app, men är som det ser ut Spotifys egen app Spotify Connect. Spelar man något på telefonen eller datorn så kan man t.ex. få det över i streamern istället om man så vill.