Moderator: Redaktörer
goat76 skrev:Nä, man bör naturligtvis lyssna också.
Morello skrev:goat76 skrev:Nä, man bör naturligtvis lyssna också.
Läste det vad jag skrev?
Morello skrev:goat76 skrev:Morello skrev:Rent allmänt tycker jag forumet tappat nivå - det är mycket trådar om saker som saknar bäring på ljudåtergivning, vilket denna tråd är ett exempel på.
Var är dina kvalitetstrådar då?
Jag vill minnas att jag så sent som för några dagar sedan upplyste dig om att jag inte svarar på retoriska och/eller ledande frågor.
Det gäller även idag och kommer att gälla i framtiden också. Du kan alltså spara tid och energi genom att ge blanka f-n i att adressera sådan smörja till mig. Tack på förhand.
HenrikTornquist skrev:Jag hoppas du tycker att det blir bättre med den inkopplad. Det torde vara det viktigaste.
Strmbrg skrev:HenrikTornquist skrev:Jag hoppas du tycker att det blir bättre med den inkopplad. Det torde vara det viktigaste.
Tack, ja det håller jag med om att det bör vara.
Är det bara ren inbillning, så vore de ju fint om den välljudsinbillningen kunde infinna sig, och hålla sig permanent, utan inköp av en sånhär apparat såklart.
Egentligen så bryr jag mig inte så mycket om metoderna för välljudsupplevelsen.
Kunde man på psykologisk väg "skruva till" en påtaglig och konstant inbillning av extrem klarhet, så vore det ett utmärkt alternativ till apparatköpsmetoden.
jonasp skrev:Strmbrg, även om du vet att jag ifrågasätter metoden () så ser jag fram emot att höra om du upplever någon förbättring, någon förändring eller just ingenting alls.
FBK skrev:Morello skrev:goat76 skrev:
Var är dina kvalitetstrådar då?
Jag vill minnas att jag så sent som för några dagar sedan upplyste dig om att jag inte svarar på retoriska och/eller ledande frågor.
Det gäller även idag och kommer att gälla i framtiden också. Du kan alltså spara tid och energi genom att ge blanka f-n i att adressera sådan smörja till mig. Tack på förhand.
Morello är svaret på rasism inom Hifi, skulle jag vilja påstå. Både han och bla. IÖ har mycket svårt att låta oliktänkande existera. Utan det finns bara en rätt väg att gå och mångfald är inget som de uppmuntrar direkt. Jag tror inte heller på något under med den hör strömgrejen (hoppas jag har fel) utan mer på att lägga pengarna på rejäla Stömfördelare och jag hade lagt mer pengarna på en rejäl bra transport till Dac:en som Strmbrg prövade i en annan tråd, men han snålade där och köpte skräp som inte höll måttet som han själv insåg. Så skulle han få ett större ljudlyft med denna slant tror jag och lite mer akustikfix, MEN det är upp till var och en att själv välja utan man ska behöva bli idiotförklarad. Alla har sin tro, och det är helt fritt att tro som man vill.
hifikg skrev:Du kanske kommer att uppleva det som jag trodde att jag upplevde med jättesnoken. När den anslöts inbillade jag mig att ljudet lyfte en smula, men... det blev aldrig sämre när jag bytte "ner" mig igen. Så egentligen borde ljudet ha nått oanade nivåer. Ett blindtest redde ut förvirringen.
Bill50x skrev:hifikg skrev:...Men eftersom det tar ett par timmar att byta så är det lite meckigt. (ursäkta OT)
Morello skrev:FBK skrev:Morello skrev:
Morello är svaret på rasism inom Hifi, skulle jag vilja påstå. Både han och bla. IÖ har mycket svårt att låta oliktänkande existera. Utan det finns bara en rätt väg att gå och mångfald är inget som de uppmuntrar direkt. Jag tror inte heller på något under med den hör strömgrejen (hoppas jag har fel) utan mer på att lägga pengarna på rejäla Stömfördelare och jag hade lagt mer pengarna på en rejäl bra transport till Dac:en som Strmbrg prövade i en annan tråd, men han snålade där och köpte skräp som inte höll måttet som han själv insåg. Så skulle han få ett större ljudlyft med denna slant tror jag och lite mer akustikfix, MEN det är upp till var och en att själv välja utan man ska behöva bli idiotförklarad. Alla har sin tro, och det är helt fritt att tro som man vill.
Blev det lite mycket av det starka igår?
hifikg skrev:Du kanske kommer att uppleva det som jag trodde att jag upplevde med jättesnoken. När den anslöts inbillade jag mig att ljudet lyfte en smula, men... det blev aldrig sämre när jag bytte "ner" mig igen. Så egentligen borde ljudet ha nått oanade nivåer. Ett blindtest redde ut förvirringen.
sprudel skrev:hifikg skrev:Du kanske kommer att uppleva det som jag trodde att jag upplevde med jättesnoken. När den anslöts inbillade jag mig att ljudet lyfte en smula, men... det blev aldrig sämre när jag bytte "ner" mig igen. Så egentligen borde ljudet ha nått oanade nivåer. Ett blindtest redde ut förvirringen.
Men det kan du inte generalisera till att gälla ALLA kablar och skillnader i ljudupplevelser. Olika typer av kablage har olika krav på specar beroende på överföringen så visst finns det skillnader.
Man kan inte förutsätta heller att alla nätdelar i apparater är korrekt konstruerade för att eliminera effekter från nätet eller luften. Elektromagnetisk kompabilitet med ett fint ord.
sprudel skrev:Jag delar inte din uppfattning där, men det gör inget
jonasp skrev:Grabbar, släpp tangenten med rasistjämförelser, dogma, liknelser med ultrakristna och dylika påhopp. Respektera istället att det finns olika syn på detta.
Harryup skrev:Hej, jag heter Harry och har en strömrenare.
...
/Harry Up.
Harryup skrev:P10 är det. P11 är till grillen i vart fall.
Harryup skrev:...Kan meddela att NAD 208 brinner med gul låga och här pratar vi gul låga upp genom gallret. Såg på något vis lite udda ut även om man känner till Nad 208's alternativa byggkvalité. ...
Användare som besöker denna kategori: sammel och 41 gäster