FBK skrev:B&W N802
Respons Grand
Dynaudio contour 3.4
Måste lägga till JBL 1400 Array som nu finns ute på Hifitorget.se för 49.000kr
Moderator: Redaktörer
FBK skrev:B&W N802
Respons Grand
Dynaudio contour 3.4
I-or skrev:Sedan var man inte riktigt lika kritisk i sin ungdom, vilket definitivt märks i min lista.
RogerGustavsson skrev:PerStromgren skrev:Morello skrev:Jag fick låna ett par 802 Matrix för länge sedan - de lät väldigt fint vill jag minnas.
Det är väl annars som så att det finns ganska få högtalare på marknaden som är något "att hänga i julgranen".
Det beror nog på vem man är, det! För många av oss duger klart sämre system än de av er som är invanda vid spjutspetsprylar.
Mina egna Quad ger mg ofta stor musikupplevelse, trots begränsad återgivning under 30 Hz och begränsad max SPL.
Misstänker att den mätriggen ASR har inte passar dem heller, blir förmodligen ingen bas. Tyskarna som mätte konstaterade att det fanns mätmetoder för dipoler liknande Quad som hade bättre överenstämmelse med det subjektiva lyssningsintrycket.
RogerGustavsson skrev:Tänkte på denna jämförelse även om den inte har med just Kippel-riggen.
[ Bild ]
Så som ASR verkar mäta tas ingen hänsyn till högtalare som har annorlunda placering. Hur ser högtalare från Carlsson, Larsen och Ino ut utan sina tänkta placeringar?
I-or skrev:(Min blygsamhet förbjuder mig att nämna egna alster)
Prat skrev:I-or skrev:(Min blygsamhet förbjuder mig att nämna egna alster)
Detta bygge vill vi nog allt höra mer om!
För övrigt var det Infinity Kappa 8 som fick mig att inse att det fanns riktig HIFI.
Morello skrev:Jag vill också lära mig mer om Isidors byggen!
FBK skrev:FBK skrev:B&W N802
Respons Grand
Dynaudio contour 3.4
Måste lägga till JBL 1400 Array som nu finns ute på Hifitorget.se för 49.000kr
FBK skrev:Carlsson OA52.2
OA51.N och OA52.N
JM skrev:I början av 1980-taler hade jag hemma i damrummet dubbla Quad ELS-57 samt dubbla JBL 15" subbasar aktivt delade med Nachamichis variabla filter. SPL-fällan.
hifikg skrev:FBK skrev:Carlsson OA52.2
OA51.N och OA52.N
Se där, nyfrälst?
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], Daad, WhereNextColumbus och 40 gäster