Moderator: Redaktörer
alltså om vi nu bortser från allt det billiga skräpet som skeppas ut via kina...
MP skrev:En sak som knappast blivit bättre är väl rörförstärkare och mekaniska saker som skivspelare ?
JockScott skrev:Kan ju inte vara lätt att ha noll koll...
...pga. risigt med pengar kopplar man samma med EKK...
Bill50x skrev:MP skrev:En sak som knappast blivit bättre är väl rörförstärkare och mekaniska saker som skivspelare ?
Jodå. En Linn LP12:a låter betydligt bättre än en 70-talare.... Med bra vinyl dessutom bättre (bättre = mer musikalisk, bättre "kropp" i ljudet, bättre rytmik osv) än många av dagens cd/dvd-spelare.
Lyssnar man på samplad datorproducerad hårdkomprimerad och limiterad musik spelar det däremot ingen roll vad man spelar den på. Sådan musik släpps ju ibland även på vinyl, men då hörs bara vinylens nackdelar, knaster typ.
/ B
MP skrev:Nu är ju iofs LP-12 från 1972 i sitt grundutförande.
Även om många detaljer har bytts ut sedan dess.
Linn Axis hade gett dig bättre argument om vi ska hitta något undantag.![]()
Det jag syftar på i detalj är att mekaniskt arbete med precision för en produkt med avsevärd tyngd har blivit mycket dyrare idag i handeln medan elektroniken blivit allt billigare.
Men för att nämna ett till undantag, elektronrören var väl ändå bättre förr ? ...eller ?
Haakan_W skrev:jockskott...
som vanligt så hakar folk upp sig på ord...allt som är billigt tillverkas i kina....men måste ALLT som tillverkas vara billigt skräp? nej förstås inte....
å jag kan säga att jag har förövrigt förträfflig ekonomi! den blomstrarsenaste månaderna har jag kunnat hämta ut siffror som närmar sig årsinkomster hos medelsvensson...
så jockskottnästa ggn du tänker hoppa på nån så bör du ha ryggen fri
bara ett tips från min sida
Haakan_W skrev: alltså om vi nu bortser från allt det billiga skräpet som skeppas ut via kina...
JockScott skrev:Håkan: Jag förstår tror jag ganska bra vad du skriver, men du kanske förklarade vad du menar lite dåligt?
Du menar nu alltså att din frågeställning ska läsas "Vi ska bortse från allt billigt skräp"?
Och med "riktiga" produkter så inkluderas allt över vilken prisklass? 3000:-?
JockScott skrev:
Man: Mucka med nån annan, jag orkar inte med troll!
Användare som besöker denna kategori: sammel och 31 gäster