Moderator: Redaktörer
Johan_Lindroos skrev:Jag har alltid gillat Kent Melin och hans Boy’s toys / Hifi-art. Nu har han lagt ned butiken, men verkar kunna fixa en del ändå om jag fattat rätt. Jag har fått låna en massa prylar och det blev flera saker köpta, även om det var ett bra tag sedan senast.
Johan_Lindroos skrev:Jag har alltid gillat Kent Melin och hans Boy’s toys / Hifi-art. Nu har han lagt ned butiken, men verkar kunna fixa en del ändå om jag fattat rätt. Jag har fått låna en massa prylar och det blev flera saker köpta, även om det var ett bra tag sedan senast.
hifikg skrev:Rätta rubriken!
DorreN skrev:Ljudmakarn har varit bra dom gångerna jag varit i kontakt med dom.
Även MYC Hifi har riktigt bra service.
Morello skrev:Hifi-kit är en kalasbutik med väldigt trevlig personal!
Strmbrg skrev:Jag tycker inte att jag har fått speciellt bra service någonstans egentligen.
Förvisso är killarna trevliga och så, men det verkar som att de inte vet särskilt mycket som kan hjälpa mig att komma till ett beslut. De kan ofta en massa modellbeteckningar och produktsortiment utantill, men oftast stannar det ungefär där. På ytan, liksom.
Förvisso har jag inte så komplicerade frågor att ställa till dem, eftersom det jag behöver ta reda på bäst sköts av mig själv.
Killarna i butikerna använder jag huvudsakligen till att svara på vad som finns i lager, när saker kan tänkas komma hem och huruvida det går att komma överens om någon rabatt eller något inbytesavtal.
data_foggen skrev:VeteranHiFi och HiFi-Kit!!
Man ska bara in och kolla lite och vips så har det gått en timme.
Roligast är när man tar dit kompisar som fastnar stenhårt i ljud-träsket efter besöket.
Två mycket trevliga vattenhål för oss kufar i 08.
FBK skrev:...då jag är intresserad av att lyssna på olika grejer.
Strmbrg skrev:”Hej, kan jag hjälpa dig med något?”
”Jag är ute efter ett stereoförsteg.”
”Åkej, vad har du för slutsteg?”
”Ett Superpower Viaduct 314.7.”
”Åkej, vad kostar det?”
”Öh?..”
En dialog som dessvärre har utspelat sig fler än en gång.
FBK skrev:Strmbrg skrev:”Hej, kan jag hjälpa dig med något?”
”Åkej, vad har du för slutsteg?”
”Ett Superpower Viaduct 314.7.”
”Åkej, vad kostar det?”
”Öh?..”
En dialog som dessvärre har utspelat sig fler än en gång.
Om jag hade varit säljaren så hade gått tillväga så här.
”Åkej, vad har du för slutsteg?” och högtalare
”Ett Superpower Viaduct 314.7.och DIY högtalare
”Åkej, vad kostar dem” Nej nej nej, utan mer frågor om vad du för har övrigt, har du någon särskild ljudsmak och i vilken prisklass har du tänkt dig
Och sedan utgå ifrån kundens behov och förslå så brett som möjligt, och även ta upp akustik Ett billigare försteg och förbättringar på akustikområdet, ger bättre ljud än dyrt och usel akustik.
Och förhoppningsvis en kund som kommer åter pga positiv hjälp
Men med den inställningen får man kanske inte jobb i en Hifibutik.
Användare som besöker denna kategori: doppler, Google [Bot] och 19 gäster