Jag är själv ute efter någon form av ljudminne jag har av "fluffigt" rörljud, jag tänker mig lite lagom oskarpt men med mycket känsla, som en "misslyckad" bild som ändå skapar massor av minnen, känslor, funderingar o därmed inte alls är misslyckad. Du som gillar rörljud, är det ett fluffigt, flummigt ljud du gillar, eller ska det låta likadant som med transistorer? Om så, varför rör då?
Fast nu tänkte jag väcka en ny tanke. Har du några särskilda musikstycken som framhäver rörljudet särskilt tydligt? Jag spelade nyss Therese Juel sjungandes Tiden Bara Går, en dänga som användes flitigt på mässor för längesen. Ja hela serien med "Test Records" från Opus 3 var den tidens "mässjazz" även om få stycken var just jazz

Nåväl, lyssnandes på den låten tänkte jag att det är en låt som passar riktigt fint med rörljud. Den får t o m mitt, alldeles för braiga, rörslutsteg att anta lite sexigare konturer. På samma skiva finns även Eric Bibb´s Going Home (orsaken till att Bibb blev internationellt känd och älskar dens svenska publiken (som älskar honom)

Har du några tips på musikstycken som kommer extra väl till sin rätt med just rör? Tipsa!