Moderator: Redaktörer
Johan_Lindroos skrev:Självklart fungerar det!
Bill50x skrev:Johan_Lindroos skrev:Självklart fungerar det!
+1
Men vad är det för fel på Sugdenförstärkaren?
/ B
MPE skrev:Då jag just nu använder en integrerad förstärkare (NAD c372) som inte har någon RIAA-förstärkare har jag funderat på om det går att använda en annan integrerad förstärkares (Sugden A48B) RIAA genom att koppla grammofonspelaren till phonoingången på Sugdenförstärkaren, sedan från Tape out på Sugden till en linjeingång på NAD. Kommer detta att fungera? Är det någon som har erfarenhet av att ha kopplat så och har någon uppfattning om det kan bli problem med utnivån från Tape out eller att signalen försämras märkbart på något sätt med denna koppling?
gcs skrev:Jag skulle inte göra så även om det skulle kunna fungera i teorin. Risken finns att man överstyr Riaa förstärkaren beroende på ut nivån.
gcs skrev:Jag skulle inte göra så även om det skulle kunna fungera i teorin. Risken finns att man överstyr Riaa förstärkaren beroende på ut nivån.
MPE skrev:Bill50x skrev:Johan_Lindroos skrev:Självklart fungerar det!
+1
Men vad är det för fel på Sugdenförstärkaren?
Jag tycker egentligen att den färgar ljudet lite, och när jag fick tag på ett par begagnade NHT 2.9 nyligen ville jag dessutom prova med en lite kraftigare förstärkare. Då jag fick tag på en NAD C372 till bra pris testade jag med den (och det funkar bra), fast den har inget RIAA-steg.
gcs skrev:Jag har inte varit i kontakt med Sugden sedan 60-talet. Jag har bara varit med om hur man förstärker en MC puppa genom en linjär Mark Levinson förstärkare och därefter en Riaa. Jag hade i mitt huvud att en vanlig tejp out lämnar 100mv
vilket blir för mycket för en Riaa. Flåt blir jag utesluten nu?
Bill50x skrev: Men varför det?/
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 26 gäster