Moderator: Redaktörer
Kranzberg skrev:Hur får vi stopp på bondfångaren?
Bill50x skrev:Det är väl bättre att lättlurade konsumenter betalar Repsam-killens uppehälle än att a-kassan och skattemedel gör det? För något annat jobb lär han inte få......
/ B
JTarnstrom skrev:Jag får känslan av att Repsam har avtal med renhållningsanläggningar.
Tärnström
MP skrev:Det är strängt förbjudet att avyttra saker som slängts på återvinningsanläggningar.
MP skrev:JTarnstrom skrev:Jag får känslan av att Repsam har avtal med renhållningsanläggningar.
Tärnström
Det är strängt förbjudet att avyttra saker som slängts på återvinningsanläggningar.
Ett problem för många av de här anläggningarna är att de har utsatts för våld och hot från ligor som stjäl från anläggningarna.
Om det skulle finnas någon koppling till det så skulle detta kunna klassas som häleri.
Nu tycker jag iofs att man inte ska spekulera så om man inte har ordentliga belägg för det.
Naqref™ skrev:MP skrev:Det är strängt förbjudet att avyttra saker som slängts på återvinningsanläggningar.
Har du någon referens till det? Det låter ju konstigt eftersom det är fritt att ta vad man vill av allting annat som har slängts i soprum och containrar. Fast det har kanske mer med miljölagstifning än ägande?
JTarnstrom skrev:Nu skrev jag ju inte att Repsam plundrade återvinningsanläggningar, möjligen att de har juridiska avtal med sådana. Vet inte om det är mig du avser, eller dig själv, men jag har i alla fall inte spekulerat i om de får sina grejer på ett olagligt sätt.
Tärnström
MP skrev:Men sedan kan det möjligtvis finnas speciella återvinningsstationer med en annan tillåtande policy men det har jag nog aldrig stött på.
JTarnstrom skrev:Någonstans får ju Repsam sina grejer ifrån. Det behöver ju inte vara från återvinningsanläggningar. De kanske har avtal med olika insamlingsorganisationer, vad vet jag. Har dock svårt att tro att de köper in sina varor styckevis. Det borde ju vara ett jävla jobb och hur stort är underlaget? Min känsla är att det är skrot i ordets bokstavliga bemärkelse - om än fungerande skrot.
Tärnström
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster