Varför låter folk grejerna hellre bli förstörda än sålda

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Re: Varför låter folk grejerna bli förstörda än sålda

Inläggav Nattlorden » 2020-11-05 16:40

Baffel skrev:Så du menar att du aldrig köper något som säljs till ett pris under det som brukar vara fallet utan att upplysa säljaren om att han ska ta mer betalt av dig?
Om du säljer något under marknadspris hur förvissar du dig om att den du säljer till inte kommer sälja det vidare?

Jag köper aldrig något som jag inte tänkt att äga, så situationen uppkommer inte. Det är inte i min natur att köpa något för att blåsa någon.

Däremot var det en medlem på forumet som köpte ett par högtalare och ett par slutsteg därtill, av en sort jag jagade.... så jag gav ett "hostile" 8) bud på det ena av slutstegen på i princip detsamma som han köpt hela alltet för. Det är länge sedan nu och det står fortfarande i vardagsrummet.

Jag säljer sällan något. Min första bil skrotade jag hellre än att råka sälja den till någon som inte kunde ta tillräckligt väl hand om den. I dagens läge använder jag rehifi om jag behöver avyttra hifi - de är up front med att det kommer att säljas vidare och värdet är då ganska garanterat att vara marknadsmässigt och att kunden är seriös.
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
distad

Inläggav distad » 2020-11-05 16:56

FBK skrev:Nu ska jag titta igenom Hifitorget på det mest överprissatt och underprissatt.

Ja jisses vad grejer det finns, orkade bara till sidan 70 tror jag det var.
Men vi börjar med ett klart fynd och ofynd ifrån samma märke.
https://hifitorget.se/visa_annons.php/d ... 112169.htm Dali 850 för 2800kr
https://hifitorget.se/visa_annons.php/d ... 15.htmDali 104 för 2000kr
Dali 850 är ett fynd än idag, de var så gott som bäst i sin prisklass när de kom. Dessa ser ut att vara i mycket bra skick och de låter bra trots sin ålder som sagt.
Men hur tänker man här :? Dali 104 för 2000kr 8O Han ska vara glad om han får 500kr för de låter inte bra. Minns inte nypriset men det var inte högt utan kanske 3000kr
Sedan tar vi fynden som jag ser det.
https://hifitorget.se/visa_annons.php/a ... 112706.htm Atoll Pr200 FÖR 1900KR Bra försteg med ett neutralt ljud och det är ont om bra försteg för mindre slantar så detta är ett fynd
https://hifitorget.se/visa_annons.php/e ... 112498.htm Elac BS 244 för 5000kr. Har lyssnat på lillebror bara för någon vecka sedan och blev direkt imponerad, skulle inte tacka nej till dem i datorstereon :P
https://hifitorget.se/visa_annons.php/i ... 111263.htm Infinity Modulus Sub 100 för 1299kr Eftersom han inte skickade så blev det en XTZ sub till datoranläggningen för min del. Men denna sub ingick i ett 5.1 system för många år sedan som kostade uppåt 15000kr "tror jag det var" Har lyssnat på det och det var bra.
https://hifitorget.se/visa_annons.php/s ... 109439.htm McCormack DNA-225 13000kr Bara för att det inte skrivits något om detta steg finns det kvar, och till ett vettigt pris i förhållande till vad man får.
Sedan kommer några grejer som är bra i sig men för högt prissatta så därför blir de inte sålda.
https://hifitorget.se/visa_annons.php/d ... 107372.htm Dynaudio Contour S 5.4 38000kr nja när man tänker på vad lillebror säljs för så sätter han 30000kr så får han dem sålda.
https://hifitorget.se/visa_annons.php/k ... 112650.htm KEF PSW 4000 7500kr Säkert en bra sub men den är ifrån 2004 så 5000kr och den blir såld.
https://hifitorget.se/visa_annons.php/m ... 112654.htm McCormack Powedrive DNA-1 & Linedrive 9500kr Har själv ägt slusteget, men med tillägget Deluxe och det brukar ligga på 5000-6000kr. Så han får gå ner rejält innan han får detta sålt.
Sedan har vi några ofynd.
https://hifitorget.se/visa_annons.php/l ... 112308.htm Linn Kolektor 2300kr Har tre stycken och de har kostat mellan 1200-1500kr Och den här snubben köper billigt och sedan lägger han ut det klart dyrare
https://hifitorget.se/visa_annons.php/l ... 109346.htm En drös gamla LINN grejer som han inte kommer få sålt, han kommer inte ens få hälften av det han har satt ut som priser.
https://hifitorget.se/visa_annons.php/d ... 110746.htm Denon DVD-3910 för 4500kr :o Hur tänker man här, han får vara glad om han får 1500kr
https://hifitorget.se/visa_annons.php/t ... 112160.htm Technics skivspelare SP-25,Slutsteg SE-A2000, Försteg SU-C2000,CD SL-P 2000 38.500kr 8O Är prutmån 500kr eller... Slutsteget och kanske försteget är säkert intressant på beg marknaden, men 38.500kr... jisses :mrgreen:
Psykfall med en rad diagnoser och sjukdomen MS.
Lever på samhällets botten
Ordförande i Kabeltroendes riksförbund.

Användarvisningsbild
Baffel
Semesterfirare

Inläggav Baffel » 2020-11-05 17:15

Nattlorden skrev:
Baffel skrev:Så du menar att du aldrig köper något som säljs till ett pris under det som brukar vara fallet utan att upplysa säljaren om att han ska ta mer betalt av dig?
Om du säljer något under marknadspris hur förvissar du dig om att den du säljer till inte kommer sälja det vidare?

Jag köper aldrig något som jag inte tänkt att äga, så situationen uppkommer inte. Det är inte i min natur att köpa något för att blåsa någon.

Däremot var det en medlem på forumet som köpte ett par högtalare och ett par slutsteg därtill, av en sort jag jagade.... så jag gav ett "hostile" 8) bud på det ena av slutstegen på i princip detsamma som han köpt hela alltet för. Det är länge sedan nu och det står fortfarande i vardagsrummet.

Jag säljer sällan något. Min första bil skrotade jag hellre än att råka sälja den till någon som inte kunde ta tillräckligt väl hand om den. I dagens läge använder jag rehifi om jag behöver avyttra hifi - de är up front med att det kommer att säljas vidare och värdet är då ganska garanterat att vara marknadsmässigt och att kunden är seriös.

Ok jag respekterar din princip. Tycker bara det skulle vara trist att aldrig kunna sälja eller köpa något av en privatperson . Där tycker vi olika.

Av ren nyfikenhet . Om vara X brukar säljas för 1000 kr när tycker du att man blåser någon om det prutas på varan ? Inte att du gör det, men de som gör det . Tycker du det är fråga om en blåsning att erbjuda 950 kr? Eller 980 kr?

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2020-11-05 18:40

Baffel skrev:Av ren nyfikenhet . Om vara X brukar säljas för 1000 kr när tycker du att man blåser någon om det prutas på varan ? Inte att du gör det, men de som gör det . Tycker du det är fråga om en blåsning att erbjuda 950 kr? Eller 980 kr?

Om du inte har råd med 1000kr så lovar jag dig att du faktiskt inte har råd med 950 heller. Och om du inte kände du kunde betala utsatt pris, varför slösa din tid på det? Står det inget om frakt så är det väl helt ok att fråga om säljaren kan tänka sig stå för den eller delar av den.

Sen över lag är det osvenskt att pruta. Precis som att serveringspersonal förväntas få betalt för sitt jobb istället för att vara beroende av en sidoinkomst som högst troligen kommer att undanhållas skattemyndigheten.

Sen naturligtvis har jag inte alltid följt min egen generella uppfattning i frågan... Ingen är perfekt.

Användarvisningsbild
Baffel
Semesterfirare

Inläggav Baffel » 2020-11-05 23:51

Jag ska inte köpa något för 1000 kr. Jag var enbart intresserad av vad du tycker gränsen för att blåsa någon ligger. Därav exemplet. Har du sagt A får du väl säga B.

Vad vet du om det prutas på låt oss ta hifi som säljs eller begagnat i Sverige av privatpersoner om du aldrig köper eller säljer beg , privat själv? Du kan ju fråga någon som brukar sälja hifipryttlar beg, privat . ...

Fråga mig. :)

Här på detta forum , sektionen : Hifi-fynd du inte bör missa!? Där det ofta tipsas om hifi som säljs till under marknadsvärdet.
Hur ställer sig redaktören till det ? Där ges det goda möjligheter att få tips om att blåsa, med ditt sätt att se det, aningslösa säljare. Något som du i din roll som redaktör understödjer och underhåller. Känns det rätt?

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2020-11-06 08:41

Baffel skrev:Här på detta forum , sektionen : Hifi-fynd du inte bör missa!? Där det ofta tipsas om hifi som säljs till under marknadsvärdet.
Hur ställer sig redaktören till det ? Där ges det goda möjligheter att få tips om att blåsa, med ditt sätt att se det, aningslösa säljare. Något som du i din roll som redaktör understödjer och underhåller. Känns det rätt?

Du har helt uppenbart inte förstått vad jag pratat om.... jag har pratat om köparens beteende, inte säljarens. Det är fritt fram att köpa något för mer än utsatt pris om man tycker det är mer korrekt. Vill säljaren rabattera för att snabbt bli av med så är han också medveten om sitt val.... det är inte samma sak som att ge skambud eller försöka lura i säljaren att utsatt pris inte är marknadsmässigt. Eller att säga att man letat efter något halva livet men inte har så mycket pengar just nu pga skillsmässa.... och sen en timme efter man fått prylen lägga ut den till högre pris och med en massa lovord om hur bra den är...

Användarvisningsbild
Baffel
Semesterfirare

Inläggav Baffel » 2020-11-06 09:22

Nattlorden skrev:
Baffel skrev:Här på detta forum , sektionen : Hifi-fynd du inte bör missa!? Där det ofta tipsas om hifi som säljs till under marknadsvärdet.

Du har helt uppenbart inte förstått vad jag pratat om.... jag har pratat om köparens beteende, inte säljarens. Det är fritt fram att köpa något för mer än utsatt pris om man tycker det är mer korrekt. Vill säljaren rabattera för att snabbt bli av med så är han också medveten om sitt val.... det är inte samma sak som att ge skambud eller försöka lura i säljaren att utsatt pris inte är marknadsmässigt. Eller att säga att man letat efter något halva livet men inte har så mycket pengar just nu pga skillsmässa.... och sen en timme efter man fått prylen lägga ut den till högre pris och med en massa lovord om hur bra den är...

Aha . Jo det kan jag hålla med dig om är bedrägligt. För min egen del tycker jag det är riktigt roligt när köparen försöker tuta i mig om att det jag säljer är prissatt långt över marknadspris (fast det inte är det). Det är ju riktigt roligt att börja tjafsa med köparen då. Ett kul spel :D
Snyfthistorier ska man som säljare självklart aldrig gå på.

Så länge någon köper vara X för pris Y är varans prissättning såklart marknadsmässig by the way.

Så det är inte prutandet i sig du retar dig på utan köparens intentioner med köpet. För prutas på beg hifi görs ju hela tiden .

Användarvisningsbild
music4ever

Inläggav music4ever » 2020-11-06 12:57

Jag hade hellre slängt saker än sälja dem till vissa individer. Utan tvekan.

Användarvisningsbild
Baffel
Semesterfirare

Inläggav Baffel » 2020-11-06 13:21

Jo fy tusan . Man vet ju inte om köparen kommer börja strula med hämtning, betalning osv. Jag råkar i och för sig sällan ut för det, som tur är.

Användarvisningsbild
MichaelG

Inläggav MichaelG » 2020-11-06 14:49

Alltså - om en köpare eller säljare gör en bra affär så länge bägge parter är nöjda så är det väl bra. Jag har både köpt och sålt saker "för billigt" (är för om mig och kring mig för att köpa för dyrt och har svårt att sälja något för mer än vad det är värt). Men jag stör mig (för att det inte harmonierar med MIN moral) på när typer köper upp väldigt billiga prylar BARA för att sälja vidare dem för ett högre pris. Släpp dem i stället till någon som verkligen vill ha dem. Ett exempel är konsertbiljetter där små giriga svin köper upp så mycket de kan för att sedan sälja dyrt. Då är det RIKTIGT härligt när artisten aviserar en extrakonsert, vilket gör alla överuppköpta biljetter mer eller mindre värdelösa. :D

Användarvisningsbild
Baffel
Semesterfirare

Inläggav Baffel » 2020-11-06 15:38

Och den moraliska hållningen skulle du ha om du tex såg en möjlighet att inom loppet av en dag gå med 100 000 kr i vinst? Köp billig sälj dyrt inom samma dag dvs.

Inte vet jag. Jag gör då inga direkta fynd . Det går plus minus noll för mig när jag köper och säljer begagnad hifi. Kul som tusan är det att i alla fall pröva sig fram. :D

Användarvisningsbild
MichaelG

Inläggav MichaelG » 2020-11-06 16:08

Baffel skrev:Och den moraliska hållningen skulle du ha om du tex såg en möjlighet att inom loppet av en dag gå med 100 000 kr i vinst? Köp billig sälj dyrt inom samma dag dvs.

Alltså - jag tänker inte på det sättet. Skulle jag se något på blocket jag inte vill ha och som verkar tokbilligt, skulle jag aldrig komma på tanken att kasta mig över den för att sedan sälja den för en högre peng och på det sättet "lura" pengar av något som verkligen vill ha prylen. Men jag inser att det finns sådana människor.

Användarvisningsbild
Baffel
Semesterfirare

Inläggav Baffel » 2020-11-06 16:19

Tänkte bara spetsa till det lite och se hur din moral/princip står sig mot ett scenario.

jag spetsar till det lite till. Skulle du fixa dessa 100 000 kr på en dag om du sa till köparen att du kommer sälja dem vidare för 10 ggr pengarna?

Användarvisningsbild
distad

Inläggav distad » 2020-11-06 16:21

Som jag lade i fyndligan försvann fort. Hade de funnits kvar idag så hade jag nog köpt dem då jag verkligen var sugen. Frågan är bara om de inte att låtit bättra än mina frontar i stora anläggningen :P Dator riggen ska ju inte spöa huvudriggen 8O
. https://hifitorget.se/visa_annons.php/e ... 112498.htm Elac BS 244 för 5000kr. Har lyssnat på lillebror bara för någon vecka sedan och blev direkt imponerad, skulle inte tacka nej till dem i datorstereon

MacBruce

Inläggav MacBruce » 2020-11-06 23:13

Nattlorden skrev:[...]

Visst är det så: alla "aktiva" ting har en "personlighet" och man vill ju inte att någon obekant skall tvinga den till att uföra något som den/det inte gillar. Man har lärt sig under åren, hur den vill bli behandlad, man har smort/uppdaterat den för att den skall må bra. Då vill man ju inte att den skall utsättas för någon rå sälle, som inte har någon "känsla" för den. Hellre får den gå till skroten, för att om möjligt återvinna dess själ, eller ställer man den på hyllan till åminnelse. ;-)
Antropomorfiera mera!
Det är skönt att kunna tekniken. — TfA.
Medlem av ABC-klubben, http://www.abc.se

Användarvisningsbild
distad

Inläggav distad » 2020-11-06 23:40

Nattlorden skrev:

Får man inte riktigt dåligt betalt hos Rehifi ?, de ska ju tjäna något på försäljningen också. Kan ju tänka mig att de borde ha slängt sig över Hegel Dacen som låg ute idag, den låg långt under vad den brukar säljas för.

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Inläggav hifikg » 2020-11-06 23:45

FBK skrev:Som jag lade i fyndligan försvann fort. Hade de funnits kvar idag så hade jag nog köpt dem då jag verkligen var sugen. Frågan är bara om de inte att låtit bättra än mina frontar i stora anläggningen :P Dator riggen ska ju inte spöa huvudriggen 8O
. https://hifitorget.se/visa_annons.php/e ... 112498.htm Elac BS 244 för 5000kr. Har lyssnat på lillebror bara för någon vecka sedan och blev direkt imponerad, skulle inte tacka nej till dem i datorstereon

Finns kablarna jag tipsade om kvar? Kan väl inte tänka mig det va?

För övrigt minns jag en tjej i Uppsala som annonserade ut ett superfint objektiv till alldeles galet lågt pris. Hon fick fler samtal med råd om att inte sälja det så billigt än hon fick bud på det :)
Tror hon fick ut runt 10 ggr mer än hon tänkt o fortfarande gjorde köparen en bra affär.
Sitter nöjd :)

MacBruce

Inläggav MacBruce » 2020-11-06 23:54

hifikg skrev:
FBK skrev:Som jag lade i fyndligan försvann fort. Hade de funnits kvar idag så hade jag nog köpt dem då jag verkligen var sugen. Frågan är bara om de inte att låtit bättra än mina frontar i stora anläggningen :P Dator riggen ska ju inte spöa huvudriggen 8O

Finns kablarna jag tipsade om kvar? Kan väl inte tänka mig det va?

För övrigt minns jag en tjej i Uppsala som annonserade ut ett superfint objektiv till alldeles galet lågt pris. Hon fick fler samtal med råd om att inte sälja det så billigt än hon fick bud på det :)
Tror hon fick ut runt 10 ggr mer än hon tänkt o fortfarande gjorde köparen en bra affär.

Alltid bättre att inte vara för "ödmjuk" — inom rimliga gränser — med önskat pris i inledningsskedet. De med adekvat ekonomiska "muskler", och kunskaper i ämnet, låter sig inte avskräckas om de är intresserade, men "ackorderar" gärna mot andra intresserade.
Antropomorfiera mera!
Det är skönt att kunna tekniken. — TfA.
Medlem av ABC-klubben, http://www.abc.se

Användarvisningsbild
Vinylcalle

Inläggav Vinylcalle » 2020-11-07 01:06

FBK skrev:
Nattlorden skrev:

Får man inte riktigt dåligt betalt hos Rehifi ?, de ska ju tjäna något på försäljningen också. Kan ju tänka mig att de borde ha slängt sig över Hegel Dacen som låg ute idag, den låg långt under vad den brukar säljas för.

Nej man får inte riktigt dåligt betalt. Men visst vi ska betala moms och omkostnader m.m så vi behöver marginaler, ungefär lika stora som butikerna som trycker på en knapp så kommer ett färdigt paket med garanti till deras kunder.

Vad du snackar om för Hegel har jag ingen aning om, pratar du om någon annons kan jag avslöja att vi aldrig handlar på öppna marknaden.

Mvh Carl
VD och ägare
www.rehifi.se

Användarvisningsbild
distad

Inläggav distad » 2020-11-07 01:57

Vinylcalle skrev:
FBK skrev:
Nattlorden skrev:

Nej man får inte riktigt dåligt betalt. Men visst vi ska betala moms och omkostnader m.m så vi behöver marginaler, ungefär lika stora som butikerna som trycker på en knapp så kommer ett färdigt paket med garanti till deras kunder.

Vad du snackar om för Hegel har jag ingen aning om, pratar du om någon annons kan jag avslöja att vi aldrig handlar på öppna marknaden.

Mvh Carl

Bra då vet jag, visste inte om det.

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2020-11-07 10:29

FBK skrev:Får man inte riktigt dåligt betalt hos Rehifi ?, de ska ju tjäna något på försäljningen också. Kan ju tänka mig att de borde ha slängt sig över Hegel Dacen som låg ute idag, den låg långt under vad den brukar säljas för.

Allt beror ju på vem man är och vad man vet. Har man stenkoll på vad värdet är och vill vänta in rätt köpare så kan man säkert göra bättre deal själv. Är man mer osäker, så kanske man får mer än vad man skulle vågat sätta själv? Personligen sitter jag inte och läser begmarknaden dagligen för att bibehålla en känsla för vad saker går för numera.

Användarvisningsbild
distad

Inläggav distad » 2020-12-10 11:07

Nattlorden skrev:
FBK skrev:Får man inte riktigt dåligt betalt hos Rehifi ?, de ska ju tjäna något på försäljningen också. Kan ju tänka mig att de borde ha slängt sig över Hegel Dacen som låg ute idag, den låg långt under vad den brukar säljas för.

Allt beror ju på vem man är och vad man vet. Har man stenkoll på vad värdet är och vill vänta in rätt köpare så kan man säkert göra bättre deal själv. Är man mer osäker, så kanske man får mer än vad man skulle vågat sätta själv? Personligen sitter jag inte och läser begmarknaden dagligen för att bibehålla en känsla för vad saker går för numera.

Det gör inte jag heller dagligen, men nu när jag varit sjukskriven så har jag tittat lite mer och det är mycket konstigt att när man tittar igenom ett helt gäng sidor och sedan ska lägga upp fynden i fyndtråden på Hififorum och här så är grejerna borta helt plötsligt. Och en gång så hade de inte legat ute mer än en timme och efter 1 vecka så finns de på Rehifi:s hemsida och det luktar lite illa. För man sätter väl inte ut en annons på blocket för att efter den varit ute en timme sälja den till skåne Jag kan räkna upp 4 grejer på rak arm som hamnat hos Rehifi. MEN de har legat ute längre och då kan ju säljaren ha kontaktat Rehifi och sålt till dem och då är ju allt okej. Men att neka att de aldrig handlar på öppna marknaden köper jag inte. Det händer nog.

ante_77

Inläggav ante_77 » 2020-12-10 13:08

Jag hatar att sälja saker. Jobbiga "kunder" med en massa jävla krav som tror att jag ska göra en massa tjänster och annat trams.
Folk är alldeles för jobbiga att ha att göra med. Ibland känns det som att värdet av att bränna upp prylarna och då åtminstone generera lite värme, är ett bättre alternativ.

Senast jag sålde grejer på nätet så var det en Mac mini, Imac och en Canon 60D.
Kameran sålde jag för 3000kr inklusive ett fisheye, ett 50mm fast och en zoom. Kameran var knappt använd och detta var några år sedan.
Herrejösses vilka frågor och krav man fick på sig. Typ att jag skulle resa 100mil för att dom skulle få känna på kameran och sedan pruta 50%.

Gällandes iMac och Mac Minin, så skulle folk ha med "Skärmen på bilden"......livstids support och betalt bredband för resten av livet.....typ....

Nä, smidiga affärer verkar inte folk förstå sig på. Dom förstår ju sig inte ens på produkterna dom ska köpa, så ibland bör man bara bränna upp grejerna.

Användarvisningsbild
Morello

Inläggav Morello » 2020-12-10 13:11

Vinylcalle skrev:
FBK skrev:
Nattlorden skrev:

Mvh Carl

Jag tycker att det är helt rimligt att en apparat hos rehifi kostar mer än av privatperson. Jag antar att man hos dig får en viss garanti och att apparaten är funktionstestad - den tryggheten är inte gratis..
Driver: www.sybariteaudio.se
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
distad

Inläggav distad » 2020-12-10 13:43

Morello skrev:
Vinylcalle skrev:

Mvh Carl

Jag tycker att det är helt rimligt att en apparat hos rehifi kostar mer än av privatperson. Jag antar att man hos dig får en viss garanti och att apparaten är funktionstestad - den tryggheten är inte gratis..

Tycker jag också. Men att "vi aldrig handlar på öppna marknaden" tror jag inte på. Man ska inte säga något sådant när man gör det.

Användarvisningsbild
Vinylcalle

Inläggav Vinylcalle » 2020-12-11 03:34

FBK skrev:
Morello skrev:
Vinylcalle skrev:

Mvh Carl

Tycker jag också. Men att "vi aldrig handlar på öppna marknaden" tror jag inte på. Man ska inte säga något sådant när man gör det.

Allvarligt talat jag SKITER!!!! i vad du tror. Jag rekommenderar Flashbacks konspirtationsforum.
VD och ägare
www.rehifi.se

Användarvisningsbild
Vinylcalle

Inläggav Vinylcalle » 2020-12-11 03:35

Morello skrev:
Vinylcalle skrev:

Mvh Carl

Garanti, säkra betalningsmetoder, säkra transporter, testade och många gånger uppmätta och servade produkter.

Mvh Carl
VD och ägare
www.rehifi.se

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Inläggav hifikg » 2020-12-11 09:34

O så kanske man får ett par popboxar istället för något som någon tror är popboxar, he he...

Den enda nackdelen med rehifi är att de placerat sig så himla ocentralt. Ett spontanbesök blir liksom inte aktuellt.
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
distad

Inläggav distad » 2020-12-11 15:17

hifikg skrev:
FBK skrev:Nu ska jag titta igenom Hifitorget på det mest överprissatt och underprissatt.

Ja, du kanske hittar någon annan kabel än den jag tog som exempel ovan, jag tog första jag såg. Fynd för 23000 kronor (nypris uppges till 45.000 så det är ganska moderat prissatta kablar ändå). Bäst jag fotar av annonsen för sådana saker går väl åt rykande snabbt.

Känner mig rätt nöjd med att ha lagt ca: 1000kr för Knoppencable och kontakter. :P Har ju testat dyrare grejer genom åren så jag vet att de kan låta olika, men de skillnaderna är inte värda så mycket som folk lägger då de kan få större skillnader med att förbättra akustiken tex.

Användarvisningsbild
HenrikTornquist

Inläggav HenrikTornquist » 2020-12-11 15:46

hifikg skrev:O så kanske man får ett par popboxar istället för något som någon tror är popboxar, he he...

Den enda nackdelen med rehifi är att de placerat sig så himla ocentralt. Ett spontanbesök blir liksom inte aktuellt.

Fruktansvärt centralt placerade i Skåne, dessutom nära en tågstation. Det har blivit ett och annat spontanbesök, i trevliga affären.
Grab the keys, start the car
Take me home, to where my records are
Hit the gas, take the open road
I'm turning on the stereo first thing when I get home

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi