Moderator: Redaktörer
PekkaJohansson skrev:HenrikTornquist skrev:PekkaJohansson skrev:
Omega – Time robber, cd 1987
Med vänlig hälsning
Pekka
Vilken pressning, om man får undra? Vissa är ju svindyra. Dock är det en fantastisk platta, en av deras bästa (i mitt tycke).
Det ska vara den första cd-utgåvan på Bellaphon - den har inte levererats än. Den var inte billig men heller inte svindyr - dock ej heller i toppskick.
PekkaJohansson skrev:Yello – Blazing saddles, cd-singel 1989
På Yello-singeln finns en version av den ofta spelade ”The rhythm divine” med sång av Shirley Bassey. Den ska ljudkvalitetsjämföras med andra utgåvor av spåret.
Med vänlig hälsning
Pekka
Dartman skrev:Solstafir - senaste i sammetskonvolut (!)
//Jonas
jogge skrev:Saga: Images at twilight, LP
PekkaJohansson skrev:jogge skrev:Saga: Images at twilight, LP
Bra val - med "See them smile", "Take it or leave it" och "Images" som höjdpunkter! Om du gillar dessa spår, se gärna till att införskaffa skivan på tidig tysk cd-utgåva. Den är extremt bra och hör till mina absoluta favoriter om man ska väga samman musikaliska kvaliteter och ljudkvalitet. Skivan är väl värd de dryga 200 kronor den betingar inklusive frakt på begagnatmarknaden. Vinylen är bra men har inte en chans i jämförelse med den omtalade cd-utgåvan.
Med vänlig hälsning
Pekka
PekkaJohansson skrev:Dan Hylander och Raj Montana Band - September, cd 1996
Ulf Lundell - Längre inåt landet, 2-cd 1992
Patty Pravo – Pensieri stupendi, cd 1995
Inte världens viktigaste inköp men det känns ändå bra att ersätta min senare holländska utgåva av Lundells "Längre inåt landet" med den svenska originalpressningen i tjock dubbel-cd-ask. Nackdelen är förstås att den stjäl en centimeter extra i skivhyllan.
Med vänlig hälsning
Pekka
PekkaJohansson skrev:Skrivfel i rapporten ovan. Warmans "Walking into mirrors" kom på cd 2002.
Mireille Mathieu - Les grandes chansons francaises, cd 1985
Scottish National Orchestra, Neeme Järvi – Shostakovich: Symphony no. 7 "Leningrad', cd 1988
Bedrich Janáček – Transcriptions for organ: Vivaldi, Bach, Roman, cd 1993
Med vänlig hälsning
Pekka
Fanfaktiskt skrev:Jag ser i tråden att du köpt några skivor...Hur löser du förvaring och sortering?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster