Moderator: Redaktörer
Morello skrev:Gäller dina siffror vid 20 kHz - att slutsteget presterar runt -100 dB eller lägre vid låga och mellanhöga frekvenser är inte konstigt.
Vinylcalle skrev:Morello skrev:Gäller dina siffror vid 20 kHz - att slutsteget presterar runt -100 dB eller lägre vid låga och mellanhöga frekvenser är inte konstigt.
Skulle precis svara ja på det men inser att jag kollat på 20 Hz istället. Oavsett vad uppfyller den specen även vid 20 kHz där kanalerna hade 0,0012 och 0,00235% THD+N.
Mvh Carl
Morello skrev:Låter helt osannolikt - under vilka förutsättningar gäller siffrorna?
Observera att det är prestanda av absolut högsta klass om vi talar om effekt om cirka 3 dB under överstyrning, 80 kHz bandbredd eller mer.
Baffel skrev:Vinylcalle skrev:Morello skrev:Gäller dina siffror vid 20 kHz - att slutsteget presterar runt -100 dB eller lägre vid låga och mellanhöga frekvenser är inte konstigt.
Skulle precis svara ja på det men inser att jag kollat på 20 Hz istället. Oavsett vad uppfyller den specen även vid 20 kHz där kanalerna hade 0,0012 och 0,00235% THD+N.
Mvh Carl
En snabb fråga Carl. Kan ni utföra sådana där mätningar på förstärkare som man köper via dig/er?
Baffel skrev:Mätningar på produkter du/ni säljer, så man vet prestandan. Ungefär som om jag skulle köpa en gammal sportbil. Man vill ju veta om det finns något pulver kvar
I-or skrev:....... För sinussignaler går den vetenskapligt fastställda hörbarhetsgränsen under 100 Hz vid ca 3 % andraton och ca 1 % tredjeton enligt JAES-rapporten Fielder & Benjamin, Subwoofer performance for accurate reproduction of music. .....
Froggy skrev:I-or skrev:....... För sinussignaler går den vetenskapligt fastställda hörbarhetsgränsen under 100 Hz vid ca 3 % andraton och ca 1 % tredjeton enligt JAES-rapporten Fielder & Benjamin, Subwoofer performance for accurate reproduction of music. .....
Vid vilken nivå gäller detta?
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 3 gäster