Skillnad mellan olika OP - amps

Hur funkar tekniken bakom bra hifi?

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Baffel
Semesterfirare

Re: Skillnad mellan olika OP - amps

Inläggav Baffel » 2020-12-04 15:24

Almen skrev:
Baffel skrev:Det kan du själv se och höra här, om det är någon skillnad .

https://youtu.be/niCpb72evE4

Edit: 11:50 in i videon jämförs NE5532 mot LM4562

Han säger ju i videon att han inte tror att det resulterar i någon hörbar skillnad mellan OP-amparna i praktiskt bruk?

Givetvis kan man lyssna på eller mäta skillnadssignalen som en lite intressant grej, men det är ju inte det man lyssnar på i slutändan.

Det är nog mer menat som ett test mest för nyfikenhet. Har för mig att han gjort flera tester mellan olika OPA när han använder en bättre bräda.

Hursomhelst när väl Coronan lagt sig så är det ju ganska uppenbart vad några forumister här borde samlas och göra. :wink:

Användarvisningsbild
Almen
Hilbert

Re: Skillnad mellan olika OP - amps

Inläggav Almen » 2020-12-04 17:20

Baffel skrev:
Almen skrev:
Baffel skrev:Det kan du själv se och höra här, om det är någon skillnad .

https://youtu.be/niCpb72evE4

Edit: 11:50 in i videon jämförs NE5532 mot LM4562

Han säger ju i videon att han inte tror att det resulterar i någon hörbar skillnad mellan OP-amparna i praktiskt bruk?

Givetvis kan man lyssna på eller mäta skillnadssignalen som en lite intressant grej, men det är ju inte det man lyssnar på i slutändan.

Det är nog mer menat som ett test mest för nyfikenhet. Har för mig att han gjort flera tester mellan olika OPA när han använder en bättre bräda.

Hursomhelst när väl Coronan lagt sig så är det ju ganska uppenbart vad några forumister här borde samlas och göra. :wink:

Jomenvisst, som jag skrev: en intressant grej. Och det var ett tag sedan jag var med på ett blindtest nu, vore kul. :)
"Nämn tre av de köttätande växter som vid mässan i Hannover med hull och hår slukade den då ditresta gosskören. Svara!"

Föregående

Återgå till Teknikforum