Mirage skrev:Ja, så kan det vara. Revel har inte så många ÅF i Sverige, vad jag vet så är det bara Ultimate Audio i Vimmerby och Takt & Ton i Luleå. Flera andra märken som de säljer har varit med i tidningen många gånger (Canton, Focal m.fl.), men de förstås kan komma från andra butiker.
Adam Audio är också ett sånt märke som jag läst väldigt positivt om i de amerikanska tidningar jag nämnde, men inte sett i HiFi & Musik. Inte för att det är avgörande vad som står i ett test, men det kan leda till att fler uppmärksammar dem.
När det gäller märken så är de ju samma märken som alltid är med i testerna och någon enstaka som aldrig är med som tex dina Och Revel är ju gör ju mycket bra högtalare.
Sedan så får du gärna skicka någon länk till mig eller lägga ut testerna här på Adam Audio. Jag tycker att det rent ut sagt är märkligt att inte återförsäljaren av Adam Audio släpper högtalare till test i Sverige då en del modeller är himla bra. Den som jag har A8X är jag helt såld på. Har till och med mailat Adam Audio i Tyskland och sagt att de borde byta återförsäljare då det märket inte får någon reklam alls, så de skulle tjäna på att byta ut gubben som sitter på Studioforumet.
När jag var runt i alla studiobutiker i Stockholm och lyssnade innan jag köpte Adam Audio så hörde jag en del monitorer som lät skit hel enkelt och ända var det inga billiga modeller. Sedan märkte jag i några butiker att de ville hemskt gärna dema olika Genelec och jag frågade varför de är så fruktansvärt dyra i jämförelse emot andra märken och det fick jag inget vettigt svar på. Genelec motsvarighet till mina Adam Audio kostar dubbelt så mycket, och de låter inte alls dubbelt så bra. utan snarare sämre i mina öron.