För mig var det en självklarhet att ha kostym och slips då jag går på ett sådant superhäftigt ställe. Jag använder slips och kostym lite då och då.
Jag ringde några dagar innan till Piotr och sa att jag kommer snofsa till mig och han hade samma tanke. Han har inte haft slips på sig på över 12 år. Jag blev faktiskt lite imponerad över Piotrs svar. Han ville också snofsa till sig.
Man vet aldrig med Piotr. Så vi hade båda slips och fina kläder.
Vi var väldigt uppskattade på Riksarkivet och speciellt Piotr. Alla möjliga kom fram till honom då han stod upp och tackade honom. Piotr blev lite förvånad. Gästerna trodde han jobbade där och de som jobbade där visade stor uppskattning åt oss vid vårt bord.
Kockarna hejade på oss då vi gick och fyllde tallrikar 6, 7 och 8. I princip så åt vi mat för två konsekutiva sittningar och betalade för en.
Nu då man kommit till åren funderar jag på att skaffa hatt. Då är det faktiskt en sådan som jag funderar på.

Då skulle man te sig ungefär så här.

Vad tror du om det? Jag tänkte först på en sådan där hög Abraham Lincoln hatt, men jag vill ju flyta in så där lagom diskret i miljön då man exempelvis handlar på ICA Maxi eller handlar på Åhléns och NK eller i saluhallen.
Mvh
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.