Tangband skrev:FBK skrev:Det där låter bra

Säger jag ifrån väntrummet på Danderyds sjukhus.
Hoppas det inte är nåt allvarligt.
Varit det värsta dygnen i mitt liv.

Ex. sambom som jag bor kvar hos då vi är mycket goda vänner och ska göra tills jag får en lägenhet fick flera avsvimningar dagen innan nyårsafton och mådde dåligt, (hon har hela livet haft problem med avsvimningar ibland, 20-40 sekunder för att sedan behöva vila lite sedan har det varit bra. Och hon har genom gått undersökningar för detta utan läkarna har hitta något fel och nu hade hon inte svimmat på ett par år så detta kom som en överraskning. Så vi pratade med 1177 och vi bedömde att vi skulle vänta lite, men till slut då hon legat på golvet flera timmar så beslöt jag att nu måste hon till sängen och blir det inte bättre så blir det 112. Men hon somnade och mådde klart bättre efteråt så vi avvaktade och beslöt att besöka vårdcentralen efter helgen. Och dagen efter så mådde hon bra, men vi märkte att något var fel då hon hade personlighetsförändrats på det viset att hon var lite vimsig och glömde bort saker men ville att vi först skulle besöka läkaren på vårdcentralen efter helgen. Så vi fick tid igår och han undersökte henne för att sedan säga att nu har jag skickat en remiss till Danderyd och ni åker direkt. Och då fattade jag att det här är nog värre än vad jag trott, dum som jag var. Så direkt till akuten på Danderyds sjukhus där det gick ovanligt fort för henne att komma in och ta prover och ekg osv för att sedan redan efter en timme träffa läkaren. Hon kunde inte redogöra helt för vad som hänt då minnet är påverkat så jag fick berätta allt. Och han sade att det är fullbelagt, men Cecilia ska bli inlagd så vi fixar en plats. Så jag fick åka hem och efter en timme hemma så ringde läkaren och sade att hjärna på henne var uppsvullen och att hon skulle vidare till neurologen för vidare undersökning, så det gick undan där inne.
Och idag fick jag beskedet att hon inte hade någon hjärntumör och att det kallat in en expert som ska utreda henne. Det kändes som ett ton föll av mina axlar då man bara suttit och

och väntat på ett besked som kunde vara vad som helst. Men när hjärnan svullnar upp så blir man ganska inriktad på det värsta så det var en megastor lättnad att slippa ett cancer besked. Jag var sedan helt utmattad efter samtalet med henne där hon berättade att jag behövde inte vara orolig så jag somnade som en sten i eftermiddags.
Har haft en granne som råkade ut för exakt samma sak, svimningar och sedan iväg till akuten och då var huvudet fullt med cancer så det är lurigt att det kan växa till sig utan att man märker något, så mycket pga av den erfarenheten så var jag livrädd för det värsta. Så STORT TACK för omtanken, det värmer.

Psykfall med en rad diagnoser och sjukdomen MS.
Lever på samhällets botten
Ordförande i Kabeltroendes riksförbund.
Audioföl & apparat runkare som älskar haj-end och riktigt feta kablar.