Moderator: Redaktörer
Solveit skrev:Ett par Proson högtalare som vart hypad på nått forum lång innan man visste något om ljud.
Det sjöng om hela lådan av resonanser och dessutom väldigt tungdrivna.
Slutade med jag i vredesmod kastade dom på tippen vid en flytt.
Bill50x skrev:Mitt absolut sämsta köp var en Cyrus tuner som jag bytte till mig (mot en Tandberg 3011) för att få fler kanalplatser (3011 hade bara 8 ) och fjärrkontroll när reklamradion introducerades. Ljudet var kass (jmf med Tandberg), fjärrkontrollen hade urusel räckvidd. Den enda fördelen med Cyrus var formatet, 3011 var väldigt stor. I övrigt ett gigantiskt nedköp.
Min näst sämsta affär var ett Sony kassettdäck Sony Tc-177sd, som trots sitt pris på 4,5 tusen i slutet av 70-talet, i princip oanvändbart. Gick bara att använda till körmusik, allt annat klippte i diskanten. Om man ville justera avspelningshuvudet (det var en trehuvudsmaskin) var man tvungen att först lossa bottenplattan, därefter lyfta ut hela inkromet för att komma åt justeringsskruven. En på papperet/mätmässigt fantastisk apparat som lät så illa så den i praktiken var oanvändbar.
Ted_B skrev:Varenda NAD-produkt som jag köpt, så jäkla dålig kvalite.
Bill50x skrev:Mitt absolut sämsta köp var en Cyrus tuner som jag bytte till mig (mot en Tandberg 3011) för att få fler kanalplatser (3011 hade bara 8 ) och fjärrkontroll när reklamradion introducerades. Ljudet var kass (jmf med Tandberg), fjärrkontrollen hade urusel räckvidd. Den enda fördelen med Cyrus var formatet, 3011 var väldigt stor. I övrigt ett gigantiskt nedköp.
Min näst sämsta affär var ett Sony kassettdäck Sony Tc-177sd, som trots sitt pris på 4,5 tusen i slutet av 70-talet, i princip oanvändbart. Gick bara att använda till körmusik, allt annat klippte i diskanten. Om man ville justera avspelningshuvudet (det var en trehuvudsmaskin) var man tvungen att först lossa bottenplattan, därefter lyfta ut hela inkromet för att komma åt justeringsskruven. En på papperet/mätmässigt fantastisk apparat som lät så illa så den i praktiken var oanvändbar.
RJohan skrev:Lite nyfiken, hur många kommersiella radiostationer lyssnar du på idag?
Ted_B skrev:Varenda NAD-produkt som jag köpt, så jäkla dålig kvalite.
Bill50x skrev:RJohan skrev:Lite nyfiken, hur många kommersiella radiostationer lyssnar du på idag?
det tog inte många dagar innan jag insåg mitt gigantiska felsteg. Likriktad musik i usel kvalitet, ingen blueskanal, ingen klassisk.
Jag försöker ibland lyssna på någon kommersiell kanal, företrädesvis i bilen, men hittills har jag aldrig klarat mer än fem minuter...
/ B
Baffel skrev:Finns många bra radiokanaler om man bara letar.
Här några bra ,med bra ljudkvalite
https://www.hiresaudio.online/cd-qualit ... net-radio/
Här en rockkanal , utan reklam . Bra ljudkvalite. Behöver Chrome eller VLC. Tyck på länken . Startar direkt. Enklare blir det inte![]()
http://stream.radioparadise.com/rock-flac
Mycket info om Tuners:
https://www.fmtunerinfo.com
hifikg skrev:Ted_B skrev:Varenda NAD-produkt som jag köpt, så jäkla dålig kvalite.
Varför köpa så många då? Tog det 30 år innan den dåliga kvaliteten avslöjade sig?
Själv har jag bara köpt en enda NAD-produkt. Den har inte tagit slut än.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 2 gäster