hifikg skrev:Första plastbiten på länge blev Jakob Hellmans "... och stora havet"
Blir väl snart samlarvärde på den kan man tänka, nu när han gör come back.
Fast det är ju LP'n i förstapress som gäller...

/ B
Moderator: Redaktörer
hifikg skrev:Första plastbiten på länge blev Jakob Hellmans "... och stora havet"
Bill50x skrev:hifikg skrev:Första plastbiten på länge blev Jakob Hellmans "... och stora havet"
/ B
hifikg skrev:Bill50x skrev:hifikg skrev:Första plastbiten på länge blev Jakob Hellmans "... och stora havet"
/ B
Den kanske jag har.
jogge skrev:hifikg skrev:Bill50x skrev:Fast det är ju LP'n i förstapress som gäller...
Den kanske jag har.
Haft den 2ggr och sålt vidare. Inte min smak tyvärr.
PekkaJohansson skrev:Cumulus - Två sidor av Cumulus, lp 1981
Tack till jogge för tipset - insåg att jag saknar det här albumet med Cumulus som är det enda som innehåller "Människan".
Med vänlig hälsning
Pekka
PekkaJohansson skrev:Kan hålla med om att Jakob Hellman inte håller hela vägen - och framför allt inte hela livet. Det ungdomligt nervösa var mer tilltalande för 30 år sedan även om några formuleringar står sig. Självklart ska man, om man som hifi-entusiast har minsta självbevarelsedrift, ha "...och stora havet" på cd från 1989. Den finns i var och varannan skivbörs och låter ljudkvalitetsmässigt tillräckligt illa - finns ingen anledning att lägga på vinylsystemets tillkortakommanden på denna eller någon annan skiva. ...
jogge skrev:Stilla: Skuggflock, LP
Klaus Schulze: Body love, LP
Ekseption: Beggar Julia's time trip, LP-Gatefold.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster