Bill50x skrev:Mitt absolut sämsta köp var en Cyrus tuner som jag bytte till mig (mot en Tandberg 3011) för att få fler kanalplatser (3011 hade bara 8 ) och fjärrkontroll när reklamradion introducerades. Ljudet var kass (jmf med Tandberg), fjärrkontrollen hade urusel räckvidd. Den enda fördelen med Cyrus var formatet, 3011 var väldigt stor. I övrigt ett gigantiskt nedköp.
Min Tandberg 3011 tuner blev med tiden outhärdligt buggig så jag packade ner den i originalkartongen och förpassade den till förrådets oåtkomligaste hörn och köpte en Pure DRX-702ES DAB/FM/AM tuner hos Hifi-klubben för att vara framtidssäker. Pyttsan!

Mindre än ett år senare meddelade SR och /eller Terracom att DAB-projektet skrotas för gott.
Ljudkvaliteten från Pure-tunern är så medioker att jag helt har tappat intresse att lyssna på den.
Nu, ett antal år senare inser jag att det var ett djärvt och framsynt beslut att lägga ner DAB, nu när internetradion gått om DAB ljudkvalitetsmässigt. Dessutom finns det inget hindrar utvecklingen mot högre bitrates på internet, men jag har för mig att DAB-standarden är huggen i sten.