Mvh
Moderator: Redaktörer
Baffel skrev:FBK har ej mätmöjligheter.Nu är ju FBK hemlig med sina vintagehögtalare och vill inte avslöja vilka det är . Vilket försvårar att få hjälp. . Jag vet vilka det rör sig om dock. Jag se vad det står om dem på nätet.
Tycker att du FBK tar en koll för att se om du kan fota delningsfiltret. Det UTAN skruva loss det och klippa av kablar osv. Om du därmed kan fota det återstår att se.
Det är väl tidigare ägaren som satt dit några motstånd för att dämpa diskanterna några dB kan jag gissa på. Det är den stora frågan är om det verkligen är originalfiltret med pålagt tex motstånd eller något helt annat typ av filter . Rör det sig om det senare så ....nja,...hum. Då befinner du dig på en helt annan mark FBK.
För övrigt har du helt rätt RSG. Tråd bör flyttas för att hamna på lämpligt ställe där FBK kan få mer hugg/svar.
P.s FBK obs det jag sagt ovan beror på min oförmåga att hålla truten och uttala mig om saker jag inte har en aning om. Betänk det och avvakta svar från de med erfarenhet , tex RSG. Vill dock bara hjälpa till.
P.s FBK obs det jag sagt ovan beror på min oförmåga att hålla truten och uttala mig om saker jag inte har en aning om. Betänk det och avvakta svar från de med erfarenhet
Användare som besöker denna kategori: Majestic-12 [Bot] och 17 gäster