jansch skrev:...anser jag att man borde undvika begreppet digital när signalen inte består av digital kod.
På diyaudio var det någon som undrade om man inte kunde köra digitalt in på en klass D förstärkare?
Moderator: Redaktörer
jansch skrev:...anser jag att man borde undvika begreppet digital när signalen inte består av digital kod.
RogerGustavsson skrev:jansch skrev:...anser jag att man borde undvika begreppet digital när signalen inte består av digital kod.
På diyaudio var det någon som undrade om man inte kunde köra digitalt in på en klass D förstärkare?
RogerGustavsson skrev:jansch skrev:...anser jag att man borde undvika begreppet digital när signalen inte består av digital kod.
petersteindl skrev:Man skulle i processen kunna översampla och uppnå ett diskret 1-bitsföde på utgången efter sluttransistorerna och med LP-filter få till en kontinuerlig analog signal efter filtret. Nu kommer frågan. Är det diskreta 1-bitsföde på utgången att ses som ett analogt diskret 1-bitsföde eller som ett digitalt diskret 1-bitsföde?
petersteindl skrev:Är det diskreta 1-bitsföde på utgången att ses som ett analogt diskret 1-bitsföde eller som ett digitalt diskret 1-bitsföde?
Anders J skrev:Apropå klass D. Det märkliga med denna annons är att den är från R&T nr 12 1965, alltså för mer än 55 år sedan. Undrar hur den står sig vid en jämförelse idag?
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], Hjalmar_Branting och 45 gäster