Moderator: Redaktörer
Kalejdokom skrev:Och för oss som inget begriper - var det bra eller dåligt?
hifikg skrev:troligen förstår inte NAD själva vad de gjort och kanske kan de aldrig göra om det.
Kalejdokom skrev:Och för oss som inget begriper - var det bra eller dåligt?
hifikg skrev:Kalejdokom skrev:Och för oss som inget begriper - var det bra eller dåligt?
Det befäster att 208:an är en legend, troligen förstår inte NAD själva vad de gjort och kanske kan de aldrig göra om det.
Tangband skrev:Varför skulle de förstå det, det var väl inte NAD själva som gjorde just 208 om jag inte minns fel ?
Fina mätvärden
pLudio skrev:hifikg skrev:troligen förstår inte NAD själva vad de gjort och kanske kan de aldrig göra om det.
Varför skulle de inte förstå det? Jag är däremot nyfiken på vinstmarginalen.
Morello skrev:SNR har vi ingen information om.
Som sagt, jättefint reportage vinyl-Carl har gjort. Om jag skulle önska något är det FFT mellan 40 Hz och 1000 Hz så att man ser 50 Hz-relaterade störningar.
Belker skrev:pLudio skrev:hifikg skrev:troligen förstår inte NAD själva vad de gjort och kanske kan de aldrig göra om det.
Den är nog betydligt bättre med licensierade Purifi-moduler.
pLudio skrev:hifikg skrev:troligen förstår inte NAD själva vad de gjort och kanske kan de aldrig göra om det.
Morello skrev:Det hade inte fungerat med mindre än att det elektromekaniska utförandet ändrats och sådant kostar pengar - råkar jag veta. Chassiet är av enklaste möjliga standard och frontpanelen lackad plåt. Don på baksidan är också av enkel standard. Dyr hifi måste se dyr ut.
Baffel skrev:Verkar vara en himla bra stärkare.Att inte köra igång produktion av den igen, där får vi lyssna på Morello. Han känner till förstärkarmarknaden i alla led , bl.a produktionskostnader, marknadsföring , efterfrågan osv. Men visst hade det varit kul att se den igen på marknaden .
Rydberg skrev:Den låter aningens beslöjat jämfört med de bästa, t.ex. SA No1200.
Rydberg skrev:Den låter aningens beslöjat jämfört med de bästa, t.ex. SA No1200.
Användare som besöker denna kategori: Magnuz och 28 gäster