Moderator: Redaktörer
Max_Headroom skrev:Klart snyggt med runda hörn istället för fasade. VItt passar bra också
Jag ser att basförmågan hos dessa burkar om dom körs fullrcange har diskuterats. Utan att gräva ned meg i siffror är min erfarenhet att dessa spelar bättre i basen (som fullrange) än vad många högtalare som marknadsförs just som fullrange gör. Dom har förståss begränsningar, men det finns gott om "full range" högtalare på markanden i samma storlek som är (betydligt) mer begränsade så väl vad gäller frekvensomgfång som basåtergivningens upplevda renhet.
De som tvivalr uppmanas att köpa ett par och prova själva.
Fruktansvärt trevliga högtalare, vilket redan framgått av tråden.
Wolfie skrev:Dock gillar jag i28/ i32s mer, när man lyssnar på något större avstånd.
De har ett sjukt bra klipp i nedre mellanregisret/ övre basområdet tack vare 2,5 vägs konstruktionen.
Knuttebaloa skrev:Wolfie skrev:Dock gillar jag i28/ i32s mer, när man lyssnar på något större avstånd.
De har ett sjukt bra klipp i nedre mellanregisret/ övre basområdet tack vare 2,5 vägs konstruktionen.
Har inte det mer med integrationen med basmoduler, rummet etc att göra än högtalaren i sig? i28 med basmoduler borde väl, idealiskt, ha i princip lika mycket energi i nämnda register som pi60s, och vice versa?
Wolfie skrev:J
Morello skrev:Tanken är väl att man skall justera in det undre baselementets nivå med ett seriemotstånd för att nå korrekt nivå snarare än överdriven nivå i mellanbasen.
Morello skrev:Tanken är väl att man skall justera in det undre baselementets nivå med ett seriemotstånd för att nå korrekt nivå snarare än överdriven nivå i mellanbasen.
Morello skrev:Hur definieras "klipp"? Är det mer energi i mellanbasregistret?
Morgan skrev:Jag är nog inte ensam om att tänka "tvättmaskin" när jag ser den där
SoleldTHX skrev:Tvättmaskin ..Japp ! Men de ser i mitt tycke något bättre ut än svarta kantiga med bärhandtag och annan form .. Fast det är klart waf faktorn är kanske inte den bästa trots allt ...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster