Moderator: Redaktörer
Tangband skrev:Steve Jobs ( Apple ) ägde en lp12 och en Michel gyrodec.
Innan iPhone kom var det ju bärbara musikmaskiner ( iPod ) som sålde bra.
Apples datorer är standard hos professionella ljudtekniker, eller åtminstone extremt vanligt.
Bill Gates däremot SLUTADE helt att se film och lyssna på musik i 5 år då Microsoft utvecklades .
Inga ytterligare kommentarer om Windows...![]()
![]()
https://www.google.se/amp/s/www.cnbc.co ... s-20s.html
AlbertHall skrev:Tangband skrev:Steve Jobs ( Apple ) ägde en lp12 och en Michel gyrodec.
Apples datorer är standard hos professionella ljudtekniker, eller åtminstone extremt vanligt.
Bill Gates däremot SLUTADE helt att se film och lyssna på musik i 5 år då Microsoft utvecklades .
![]()
Apple och Microsoft har väl inget med musik att göra. Sätt inte kepsen bak- o fram.
hifikg skrev:Apple uppfann musiken...
Bill50x skrev:hifikg skrev:Apple uppfann musiken...
E vah?
/ B
Ted_B skrev:Men Fabio hade väl inte ens en matta på golvet, hur mycket audiofil kan man vara då?
Bill50x skrev:hifikg skrev:Apple uppfann musiken...
E vah?
/ B
Baffel skrev:Sätter er på prov. Vad är det för anläggning James Stewart har?
Och, för sin tid ,den som hade den kunde personen betraktas som audiofil?
Baffel skrev:Sätter er på prov. Vad är det för anläggning James Stewart har?
paa skrev:Per Lernström är tydligen Tandbergsamlare, arga snickarn kollar här på samlingen:
[ Bild ]
En sån där Huldra som står överst har jag, plus även en äldre 60-talare, rörbestyckad vilken var min första stereoförstärkare!
spiii skrev:Baffel skrev:Sätter er på prov. Vad är det för anläggning James Stewart har?
Det är nog en Hallicrafters SX-34 reciever. Härligt stuk på den!
En likadan är till salu här, för den som nu bara måste ha en likadan:
https://www.ebay.co.uk/c/1924587928
Verkar nästan vara en DX-apparat, med tanke på inställningsmöjligheterna och mottagaralternativen, tom. CW.
(Ja, jag fuskade med hjälp av farbror Google...)![]()
/Sam
hifikg skrev:AlbertHall skrev:Tangband skrev:Steve Jobs ( Apple ) ägde en lp12 och en Michel gyrodec.
![]()
Apple och Microsoft har väl inget med musik att göra. Sätt inte kepsen bak- o fram.
Apple uppfann musiken, men låt nu inte det här bli en SÅN tråd. Fler kändisar o deras riggar!
paa skrev:Den rörbestyckade var väl sådär, Huldra 8, en sån som Lernström har, ärvde jag efter min pappa.
Grejen med dom där gamla Huldrorna var väl inte FM-mottagningen utan att dom har alla möjliga AM-band.
Men en Huldra 9 är troligen mycket bättre än Huldra 8, men jag kan inget om den.
Innan jag skaffade AV-Receivers av typ Denon eller Marantz så körde jag många år med en Yamaha-tuner, den hade bättre FM-mottagning än Huldrorna.
paa skrev:[ Bild ]
Bill50x skrev:paa skrev:[ Bild ]
Din bild syns inte i Chrome eller Edge men i Firefox. I alla fall för mig är det så. Var finns bilden?
/ B
STDI skrev:Bill50x skrev:paa skrev:[ Bild ]
Din bild syns inte i Chrome eller Edge men i Firefox. I alla fall för mig är det så. Var finns bilden?
/ B
Jag ser bilden i Chrome. Jag misstänker att du har det vanliga Chrome-problemet: Varför ser jag inte bilder i Chrome?
Bill50x skrev:STDI skrev:Bill50x skrev:Din bild syns inte i Chrome eller Edge men i Firefox. I alla fall för mig är det så. Var finns bilden?
/ B
Jag ser bilden i Chrome. Jag misstänker att du har det vanliga Chrome-problemet: Varför ser jag inte bilder i Chrome?
Ser inte bilden i Edge heller. Så vari ligger problemet, utan att behöva läsa tjugoelva inlägg?
/ B
dewpo skrev:STDI skrev:Och det finns ingen möjlighet att "stänga av" denna säkerhet? Det skulle ju kunna vara en inställning eftersom det trots allt tillåts att högerklicka och få fram bilden.
Jo klicka på hänglåset framför faktiskt.io
Välj plats inställningar
Scrolla ner till Osäkert innehåll
Och välj tillåt
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 23 gäster