Moderator: Redaktörer
mats skrev:Svantes älskade sinussignal, vad har man för nytta av det?
Svante skrev:mats skrev:Svantes älskade sinussignal, vad har man för nytta av det?
Hmm, Svantar heter det väl. Eller menar du kanske bara en, utan "s" (som ju fö är en sån där anglifiering (There were a lot of Svantes there...))? Isf så är nyttan av att jag älskar sinussignaler att det gör att det blir mät- och simuleringsprogram ibland. Och så blir jag kanske lite bättre på att undervisa om dem.
Fast jag måste nog erkänna att jag är lite svag för cosinusar ibland också.
mats skrev:Vad menar dom med delningsfrekvens? Typ 2800 hz och varför just där osv?"
Eftersom "ER" betyder Elisabeth Regina så gissar jag påmats skrev:Transients er vad är det?
mats skrev:Tack för svaren. Mer frågor kommer. Ni är väl inte arga för att jag frågar?
mats skrev:Ok då får jag ha slips på mig nästa gång Soundbridge, fast vem fan bryr sig om det
mats skrev:Ok då får jag ha slips på mig nästa gång Soundbridge, fast vem fan bryr sig om det
mats skrev:Ja svara du på den om du kan, herr Soundbridge
Naqref har ju redan svarat!mats skrev:Ja svara du på den om du kan, herr Soundbridge
W201 skrev:Det var ett roligt sammanträffande, att alla dina frågor rör saker som DRAMATISKT influeras av kablaget i anläggingen.![]()
Byt ut ev lakritssnören mot Sydväst (eller annat dyrt och bra (plagg?)...) och KÄNN hur sinus- (eller cosinus-) vågorna lutar sig tillbaka, och avtecknar sig som huggna i sten mot en bakgrund som nattsvart sammet.![]()
Däremot rekommenderas inte slipsar av nattsvart sammet, om du inte råkar vara med i en film om det amerikanska 70-talets discovärld i Las Vegas.![]()
W201
Nefilim skrev:Vad är folosofi
W201 skrev:Magnus: om absinth tycker jag ingenting - har inte provat... ännu...
Vet ej om denna produkt fick ett uppsving i samband med filmen "Van Helsing"?
MP skrev:Det där nervgiftet ska man se upp med
Naqref™ skrev:Schweiz (att jag aldrig lär mig stava det utan måste fuska med Google)
E skrev:PS. Fast pappa säger (eller brukade säga) 'Cheiz'!
Användare som besöker denna kategori: lemmts och 19 gäster