Moderator: Redaktörer
I-or skrev:Ja, man får välja hur man ska kapa bitarna beroende på hur man prioriterar utseende, styrka och konstruktionsteknik. Rent prestandamässigt spelar det ingen roll, men mina ritningar tidigare i tråden kan förstås anpassas en del efter produktionsmässiga prioriteringar.
Morello skrev:Kul med folk som inte bara bluddrar, utan som faktiskt ser till att projekten rullar på och slutförs - hatten av!![]()
(projekt skall slutföras eller aldrig påbörjas)
eljulio skrev:Morello skrev:Kul med folk som inte bara bluddrar, utan som faktiskt ser till att projekten rullar på och slutförs - hatten av!![]()
(projekt skall slutföras eller aldrig påbörjas)
För övrigt tycker jag att det är viktigt att ta vara på den kompetens som erbjudits. Hade jag haft den kompetens som I-or har och delat med mig av den på forumet så hade jag definitivt uppskattat om det också blev verkstad av engagemanget. Nu kan jag förstås inte svara för I-or i det här sammanhanget. Det kanske inte spelar någon roll alls för honom. Men jag uppskattar det mycket. Sen är ju bas roligt. Mycket roligt!![]()
RogerGustavsson skrev:Det går ju ställa en sådan bakom en soffa också.
RogerGustavsson skrev:Det går ju ställa en sådan bakom en soffa också.
E skrev:RogerGustavsson skrev:Det går ju ställa en sådan bakom en soffa också.
Placering nära väggar/hörn borde ge betydligt bättre verkningsgrad? Lägre dist och/eller högre ljudtryck.
Kanske ett par framför och ett par något svagare/fördröjda bakom?
Blir nästa version en som dubblar som gälabsorbent?![]()
Mvh E*
steveo1234 skrev:. Och sen blir man galen och sätter 2 stycken 18" direkt bakom soffan som får agera skakare.
Eller.. det gjorde ju jag iaf..
RogerGustavsson skrev:Till sargerna går det med vilket virke som helst, nästan.
Morello skrev:När är det planerat för provspelning?
Baffel skrev:steveo1234 skrev:. Och sen blir man galen och sätter 2 stycken 18" direkt bakom soffan som får agera skakare.
Eller.. det gjorde ju jag iaf..
Hade det inte varit enklare att montera dit en stjärtskakare?
Ser man på f..klart som tusan det fanns på nätet . En sida med bara stjärtskakningsgrejer.
https://thebuttkicker.com/all-products/ ... mplifiers/
I-or skrev:Snyggt! Hur sitter surroundinfästningarna ovanpå cirkelskivan, hur stort är avståndet till toppen på ramen? (Detta avgör hur mycket rörelseutrymme man har ned mot golvet.)
I-or skrev:Jag är egentligen bara ute efter rörelseutrymmet för "konen" ned mot golv med 20 mm höga fötter.
I-or skrev:Jag är egentligen bara ute efter rörelseutrymmet för "konen" ned mot golv med 20 mm höga fötter.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster