Moderator: Redaktörer
Baffel skrev:Baffelstöd är bra att ha.
Tangband skrev:Baffel skrev:Baffelstöd är bra att ha.
Hur bred baffel tror du det behövs för 20 Hz ?
petersteindl skrev:Det finns en parameter till. Resultat skall vara 105 dB känslighet ner till 20 Hz i sluten låda på 20 liter och det utan baffelstöd och känsligheten skall vara vid 1 meter och 2,83 volt.
Lätt som en plätt. Jag överlåter det med varm hand till I-or.![]()
Mvh
Peter
I-or skrev:petersteindl skrev:Det finns en parameter till. Resultat skall vara 105 dB känslighet ner till 20 Hz i sluten låda på 20 liter och det utan baffelstöd och känsligheten skall vara vid 1 meter och 2,83 volt.
Mvh
Peter
![]()
Jag tror att det kortfattade svaret på TS fråga är att det inte är möjligt att realisera en högtalare, där samtliga randvillkor uppfylls.
MathiasJK skrev:Vad slutimpedansen slutar på ihopkopplade är ju inte jätteviktigt direkt men 4 ohm nominellt(dvs typ 3,5) minst. Högtalaren Ska gå att driva utan svårigheter av ett vanligt steg, även om jag vid denna högtalares tillkommelse lär ha gott om klass A watt för MTM och klass AB(NAD C270) till basdelen.
I-or skrev:Bra försök, men:MathiasJK skrev:Vad slutimpedansen slutar på ihopkopplade är ju inte jätteviktigt direkt men 4 ohm nominellt(dvs typ 3,5) minst. Högtalaren Ska gå att driva utan svårigheter av ett vanligt steg, även om jag vid denna högtalares tillkommelse lär ha gott om klass A watt för MTM och klass AB(NAD C270) till basdelen.
paa skrev:Vad var det för fel på det jag skrev om aktiv delning?
RSG skrev:Och var kom 20 Hz från?
TS skrev...
" De ska sitta i en golvhögtalare som primärt kommer att användas som topp, det måste dock, viktigt, klara sig hyfsat på egen hand. Dvs användbara 40-45hz."
Eller missade jag något på vägen?
/Johan
petersteindl skrev:Det finns en parameter till. Resultat skall vara 105 dB känslighet ner till 20 Hz i sluten låda på 20 liter och det utan baffelstöd och känsligheten skall vara vid 1 meter och 2,83 volt.
Mvh
Peter
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 23 gäster