Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
juanth skrev:Min tanke med 8v var nog mest att det motsvarar rätt normal lyssningsnivå där elementen inte körs så hårt.
Klart kul att se den med men bara om du orkar. 11v är ju fullt tillräckligt annars.
juanth skrev:Jag blir sugen på SB! (Och Purify)
Sen så tycker jag nog att en jämförelse med bara tredjeton skulle kunna vara än mer intressant insåg jag just.
avr7000 skrev:Tack Maarten för allt jobb med att påvisa företräden för det relativt billgia SB Acoustics elementet.
Jag har beställt några st och kommer också att bl a bygga om ett par OA50.
Stefan
JohBro01 skrev:Hej igen
Med hjälp av er, särskilt Maarten, har jag snävat in antal kandidater av lämpliga element för ett försök att modifiera OA50 för ett aktivt system.
Jag skriver modifiera för det är ingen uppgradering, det är ett alternativ till de officiella varianter som finns av OA50 och avsett inledningsvis för aktiv delning med hjälp av minidsp.
Jag har fortfarande några frågor till er alla. Ett val mellan två baselement.
Diskanten kommer bli SB26CDC. känslighet 89dB.
Val 1
SB17CAC35-8, Fs 28Hz, Känslighet 86,5dB
Enligt basta, flik design suggestion och förslag enligt Öhman skall detta element ha en box om 27,8 liter avstämd till ca 32Hz, Visio%=0.
Val 2
SB17CAC35-4, Fs 29,5, känslighet 90dB
Enligt basta, flik design suggestion och förslag enligt Öhman skall detta element ha en box om 13,1 liter avstämd till ca 24Hz, Visio%=0.
OA50 är på 20 liter, simuleringarna är likartade i Basta för Fb mellan 32-35Hz så jag har svårt att välja element.
Frågorna till er på Faktiskt
1, Vilket element av SB17CAC skulle passa bäst i en 20 liters låda som OA50?
2, Om jag senare skulle vilja försöka på mig att tillverka ett passivt filter vilket element bör jag då välja?
3, Övrigt jag bör tänka på?
Tacksam för synpunkter och förslag.
Med vänlig hälsning
Johan
Maarten skrev:Slarv av mig, en för hög Le som hängde kvar från annan simu (som ibland följer med när man öppnar sparade basta-filer), hoppas detta stämmer bättre men råder att testa själv. Det verkar som att sb17cac-4 passar är klart närmare WF182BD03 på flera sätt.
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 3 gäster