Moderator: Redaktörer
Baffel skrev:Vad pluggar ni in DSPn i? Vad för Windows version kör du? Kollat så det är rätt uppdaterat på din dator? Ingen virus/ brandvägg som ställer till det?
The operating system detects the newly added USB device.
Exakt vad händer när ni pluggar in DSPn? Dyker det upp någon info?
Baffel skrev:Vad pluggar ni in DSPn i? Vad för Windows version kör du? Kollat så det är rätt uppdaterat på din dator? Ingen virus/ brandvägg, eller något annat som blockerar/ som ställer till det?
The operating system detects the newly added USB device.
Exakt vad händer när ni pluggar in DSPn? Dyker det upp någon info?
goat76 skrev:Testa med Sammels dator, din arbetsdator(?) kan mycket väl ha diverse begränsningar.
eljulio skrev:goat76 skrev:Testa med Sammels dator, din arbetsdator(?) kan mycket väl ha diverse begränsningar.
Vi håller på med Sammels dator nu, samma problem.
goat76 skrev:eljulio skrev:goat76 skrev:Testa med Sammels dator, din arbetsdator(?) kan mycket väl ha diverse begränsningar.
Är det en medföljande USB-kabel du använder?
Om du har köpt den separat kan ett tänkbart problem vara att den är för lång, som exempel så klarar inte mitt ljudkort längre USB-kablar än 3 meter.
eljulio skrev:goat76 skrev:eljulio skrev:
Om du har köpt den separat kan ett tänkbart problem vara att den är för lång, som exempel så klarar inte mitt ljudkort längre USB-kablar än 3 meter.
Medföljande kabel. Den är nog 0,5 meter.
goat76 skrev:eljulio skrev:goat76 skrev:
Medföljande kabel. Den är nog 0,5 meter.
När datorn är kopplad till DSP:n, testa att dra ur strömkabeln ur DSP:n och plugga i den igen efter en liten stund för att se om datorn då känner av att en ny enhet ansluts.
I-or skrev:Om jag har förstått det hela rätt så fungerade inte uppdateringen av firmware inledningsvis (alltså de hårdvarunära drivrutinerna i DSP 4x4). Får man problem här kan man "bricka" enheten, d.v.s. göra den oanvändbar.
Har ni gjort ett nytt försök att uppdatera firmware?
eljulio skrev:I-or skrev:Om jag har förstått det hela rätt så fungerade inte uppdateringen av firmware inledningsvis (alltså de hårdvarunära drivrutinerna i DSP 4x4). Får man problem här kan man "bricka" enheten, d.v.s. göra den oanvändbar.
Har ni gjort ett nytt försök att uppdatera firmware?
Bricka?
I-or skrev:Att "bricka" är hacker-/Ingenjörsspråk för att göra en enhet lika användbar som en tegelsten.
eljulio skrev:I-or skrev:Att "bricka" är hacker-/Ingenjörsspråk för att göra en enhet lika användbar som en tegelsten.
Aha, hur hjälper det och hur gör man det?
eljulio skrev:I-or skrev:Att "bricka" är hacker-/Ingenjörsspråk för att göra en enhet lika användbar som en tegelsten.
Aha, hur hjälper det och hur gör man det?
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 17 gäster