Moderator: Redaktörer
Morello skrev:Vem bygger Ino i sten numera då Komorok inte längre är verksam i stenbranschen?
paa skrev:Morello skrev:Vem bygger Ino i sten numera då Komorok inte längre är verksam i stenbranschen?
Låter som en retorisk fråga!
Johan_Lindroos skrev:Därav att jag tycker det är bra att låta Ingvar få ordna med en demo för dig. Det var så han ordnade demo åt mig för läääänge sedan av det system jag var intresserad av.
Almen skrev:Jag tror Johan med följandeJohan_Lindroos skrev:Därav att jag tycker det är bra att låta Ingvar få ordna med en demo för dig. Det var så han ordnade demo åt mig för läääänge sedan av det system jag var intresserad av.
menar att Ingvar kan ordna demo av ett större system också. Inte helt tydligt, men...
Johan_Lindroos skrev:...Ingvar tar dig till ”lämpligt ställe” där det du önskar, finns.
hifikg skrev:Johan_Lindroos skrev:...Ingvar tar dig till ”lämpligt ställe” där det du önskar, finns.
Ser framför mig hur han får sina ögon förbundna och packas in i den vita skåpbilen för färd till hemlig plats
Grand Soir skrev:Stort tack till Mr. Öhman och D för att jag fick lyssna på i64S med infrasystemet. Det var magiskt bra!
MacBruce skrev:hifikg skrev:Johan_Lindroos skrev:...Ingvar tar dig till ”lämpligt ställe” där det du önskar, finns.
Ser framför mig hur han får sina ögon förbundna och packas in i den vita skåpbilen för färd till hemlig plats
Ja-a, jag undrar hur många högtalare som skulle "kvala in", om köparen vore beredd att bygga om kåken för att passa dem. Dessutom påhejade av (netopp) ett helt forum av devota tillskyndare...
Märkligare "marknadsföring" har jag inte sett, trots att jag har varit "egenföretagare" sedan 60-talet.
Nattlorden skrev:MacBruce skrev:hifikg skrev:
Ja-a, jag undrar hur många högtalare som skulle "kvala in", om köparen vore beredd att bygga om kåken för att passa dem. Dessutom påhejade av (netopp) ett helt forum av devota tillskyndare...
Märkligare "marknadsföring" har jag inte sett, trots att jag har varit "egenföretagare" sedan 60-talet.
Det är väl många högkapabla högtalare som man i princip inte kan få provlyssnade på ett vettigt sätt för att inte ens hifibutiker har rum kapabla att demonstrera dem... Med lite tur kan man åka till tillverkaren och att de har demomöjligheter där. En högtalare / ett högtalarsystem i denna nivån vore ju ren idioti att försöka få ut något av en provlyssning om lyssningsrummet inte tillåter dem spela ut och där deras företräde över de mindre modellerna inte kommer fram utan till och med blir till nackdelar.
Företag som Marten kan man förvänta sig erbjuder ett gott lyssningsrum för alla modeller.... att kräva detsamma av en egenföretagare är att ta i en hel del... Men att ha så nöjda kunder att de kan tänka sig en och annan hemdemo är väl trevligt på gränsen till fantastiskt. Och det hade säkert varit lysande även för andra märken om de kunnat erbjuda något liknande....
Nattlorden skrev:MacBruce skrev:hifikg skrev:
Det är väl många högkapabla högtalare som man i princip inte kan få provlyssnade på ett vettigt sätt för att inte ens hifibutiker har rum kapabla att demonstrera dem... Med lite tur kan man åka till tillverkaren och att de har demomöjligheter där. En högtalare / ett högtalarsystem i denna nivån vore ju ren idioti att försöka få ut något av en provlyssning om lyssningsrummet inte tillåter dem spela ut och där deras företräde över de mindre modellerna inte kommer fram utan till och med blir till nackdelar.
MacBruce skrev:Nattlorden skrev:MacBruce skrev:
Om man skulle våga sig på lite "associativ logik" här: hur många skulle frestas att bygga om sin kåk till en exakt kopia av de "lyssningsrum" som Ingenjör Öhman (han föredrar ju att bli tilltalad så, enligt eget inlägg i detta forum) har utvalt, om inte påhejade av devota tillskyndare? Jag bara frågar, utan några pekuniära intressen i sammanhanget.
P.S. (På förekommen anledning - "devota tillskyndare" kan sluta att ringa till mig - jag har stängt av telefonen. Om ni vill meddela något i sammanhanget, kan ni PM:a eller mejla - det senare föredrar jag.) : jag ifrågasätter varken Ingenjör Öhmans redobogenhet eller hans produkters kvaliteter. Det som fascinerar mig i sammanhanget är, att "affärsmodellen" tycks fungera...
RMA skrev:Det är faktiskt precis tvärtom, Ingvar kommer hem till ditt befintliga boende och gör det bästa av situationen med kundens förutsättningar (typ det får inte se ut som en studio eller liknande). Eller att kunden helst vill bygga till huset för ett ljudrum (vilket vissa har gjort). Alltså kunden bestämmer.
Varför tycker du att det är så förfärligt? Kunderna blir ju nöjda varav jag är en.
MacBruce skrev: hur vet kunden hur anläggningen kommer att låta efter ombyggnad av kåken, om hen bara har Ingvars beskrivning av det?
Almen skrev:Ja, jag förstår inte riktigt det upprepade, pejorativa uttrycket "devota tillskyndare", citationstecken eller ej. Det känns onödigt nedlåtande, om det nu är en vettig diskussion du vill ha, MacBruce.
MacBruce skrev:Almen skrev:Ja, jag förstår inte riktigt det upprepade, pejorativa uttrycket "devota tillskyndare", citationstecken eller ej. Det känns onödigt nedlåtande, om det nu är en vettig diskussion du vill ha, MacBruce.
Beklagar — men jag kan inte komma på något bättre ordval.
Almen skrev:MacBruce skrev:Almen skrev:Ja, jag förstår inte riktigt det upprepade, pejorativa uttrycket "devota tillskyndare", citationstecken eller ej. Det känns onödigt nedlåtande, om det nu är en vettig diskussion du vill ha, MacBruce.
Beklagar — men jag kan inte komma på något bättre ordval.
"nöjda kunder"?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster