Moderator: Redaktörer
Belker skrev:Sitter det inte rör i ditt försteg? Då kan det kanske vara poäng att avkoppla.
RogerGustavsson skrev:Jag hade möbeltassar under Ino piP på TV-möbeln. 20 mm massiv ek svängde rätt duktigt. SD-kuddar reducerade problemet.
http://user.faktiskt.io/RogerGustavsson/TV/tvhoerna.jpg
Jansson skrev:HB
-Varför hänger du inte skivan på konsoler?
juanth skrev:Prova med Liberalkuddar, nästan som SD-kuddar.![]()
Jag tror du har en hel del att vinna på att avkoppla. Iaf lådor från golv.
sprudel skrev:Jansson skrev:HB
-Varför hänger du inte skivan på konsoler?
Funderar på det, faktiskt.
I-or skrev:Det blir stor skillnad i ljudavstrålning från en bänklåda som RogerGustavssons och en enstaka skiva eftersom den senare har en mycket lägre avstrålningsfaktor via dipolverkan. Således lär du knappast höra någon skillnad genom avisolering av skivan.
MagnusÖstberg skrev:Jag har haft en lång 30mm 500x4000mm enstav ekskiva över 6 stycken basmoduler, golv bestående av 50mm trägolv.
Först hade jag inget mellan basarna och ekskivan (tunna möbeltassar), sedan satte jag SD-kuddar mellan skivan och basarna, men det slutade med att jag satte upp konsoler på vägg för skivan. Ungefär i det ordningen upplevde jag förbättring.
MagnusÖstberg skrev:Jag har haft en lång 30mm 500x4000mm enstav ekskiva över 6 stycken basmoduler, golv bestående av 50mm trägolv.
Först hade jag inget mellan basarna och ekskivan (tunna möbeltassar), sedan satte jag SD-kuddar mellan skivan och basarna, men det slutade med att jag satte upp konsoler på vägg för skivan. Ungefär i det ordningen upplevde jag förbättring.
sprudel skrev:Pratade med IÖ nyss. Rekommendationen är att pX står på SD-fötter. Då får det bli så.
Bygger om dämpväggen nästa vecka, rapport kommer givetvis.
sprudel skrev:MagnusÖstberg skrev:Jag har haft en lång 30mm 500x4000mm enstav ekskiva över 6 stycken basmoduler, golv bestående av 50mm trägolv.
Tack! Har du ställt basarna på SD-fötter också?
sprudel skrev:Pratade med IÖ nyss. Rekommendationen är att pX står på SD-fötter. Då får det bli så.
Bygger om dämpväggen nästa vecka, rapport kommer givetvis.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 28 gäster