Moderator: Redaktörer
Bill50x skrev: Jag har vinylskivor som du blint inte skulle kunna skilja från CD.
/ B
Bill50x skrev:PekkaJohansson skrev:Vinyl går, oavsett skivspelare, bort om man vill ha högsta ljudkvalitet. Vinylsystemet är helt enkelt för dåligt.
Men att "vinylsystemet" är för dåligt för att lyssna på är en grav överdrift. Har man den uppfattningen har man inte hört en bra skivspelare. Så det så
/ B
PekkaJohansson skrev:
Nu återger du slarvigt - nästan som en vinylskiva, Bill50x!![]()
Pekka
PekkaJohansson skrev:
Vinyl går, oavsett skivspelare, bort om man vill ha högsta ljudkvalitet. Vinylsystemet är helt enkelt för dåligt.
Med vänlig hälsning
Pekka
PekkaJohansson skrev:Vinyl går, oavsett skivspelare, bort om man vill ha högsta ljudkvalitet. Vinylsystemet är helt enkelt för dåligt.
PekkaJohansson skrev:Att en handfull vinylskivor kan låta överraskande bra och att man åtminstone en kort stund kan lyssna till vinyl när inte annat står till buds tror jag att de flesta håller med om.
Baffel skrev:Vinyl är väl för många nostalgi. Minnas ungdomen , när man hade ont om pengar men spenderade på vinyl . Då man lusläste på albumen. Misstänker att det är just det som får många att köra igång med vinyl igen . Det och inte i första hand ljudet. Nostalgin dvs. Min gissning.
Bill50x skrev:Att man under 20 minuter råkar höra ett klick eller två betyder inte att vinylskivan är undermålig som musikförmedlare.
Bill50x skrev: Men jag håller med om att om man rippar en vinyl till digitalt media så låter denna fil lika bra som vinylen. Så det digitala mediat är minst lika bra som vinylen.
Bill50x skrev:Att påstå att vinyl är något som man bara kan stå ut med kortvarigt om inget annat finns till hands är dock verkligen en inskränkt åsikt, sorry att jag är så rättfram.
music4ever skrev:Det är talande vilken elitism som vräks ut här. Smaklöst utan dess like. En bra påminnelse varför man sluta betala för MOLT.
PekkaJohansson skrev:Hur kan i all världen strävan efter bättre ljudkvalitet vara ett uttryck för elitism?
PekkaJohansson skrev:Vad har du gjort vid sidan av att skälla på folk på olika internetfora?
music4ever skrev:PekkaJohansson skrev:Vad har du gjort vid sidan av att skälla på folk på olika internetfora?
Jag har lyssnat på musik, sett på film och haft kul. Sånt många gillar som du ser ner på.
VintageHiFi skrev:Kan vi återvända till ämnet från sandlådan Pleeaassseee
petersteindl skrev:VintageHiFi skrev:Kan vi återvända till ämnet från sandlådan Pleeaassseee
Är du seriös? Jag menar, det här är forat faktiskt. Ämnet är sekundärt.
music4ever skrev:PekkaJohansson skrev:Vad har du gjort vid sidan av att skälla på folk på olika internetfora?
Jag har lyssnat på musik, sett på film och haft kul.
Användare som besöker denna kategori: Daad och 60 gäster