Tänk om Stig varit i livet, då hade jag ringt honom varje dag för att tacka för musiken

Moderator: Redaktörer
Nattlorden skrev:MacBruce skrev: hur vet kunden hur anläggningen kommer att låta efter ombyggnad av kåken, om hen bara har Ingvars beskrivning av det?
Exakt går självklart aldrig att veta på förhand - det hoppas jag innerligt att du inte tror - men jag det gäller IÖ och hans högtalare så är det faktiskt ovanligt enkelt.... IÖ gör alla högtalarna baserat på sin egen (p)referens och allt modeller och allt han gör är för att komma så nära den som budget/användningsfall kan komma. Så det enda du behöver bestämma dig för är om ditt ideal överensstämmer med IÖs eller inte.[...]
Sen tror jag dock att det finns MASSVIS med högtalare av andra märken, där en akustikkonsultation av IÖ hade kunnat lyfta dem en hel del också...
MacBruce skrev:Nattlorden skrev:MacBruce skrev: hur vet kunden hur anläggningen kommer att låta efter ombyggnad av kåken, om hen bara har Ingvars beskrivning av det?
Exakt går självklart aldrig att veta på förhand - det hoppas jag innerligt att du inte tror - men jag det gäller IÖ och hans högtalare så är det faktiskt ovanligt enkelt.... IÖ gör alla högtalarna baserat på sin egen (p)referens och allt modeller och allt han gör är för att komma så nära den som budget/användningsfall kan komma. Så det enda du behöver bestämma dig för är om ditt ideal överensstämmer med IÖs eller inte.[...]
Hur? Det finns ju lindrigt sagt många uppfattningar om "hur det skall låta", bara på det här forumet. Jag får "vibbar" av Valfrid Lindemans ormtjtusare (Hasse Alfredsson) som inte hade fått tag i någon orm, men berättade om hur ruskig en sådan kunde vara...
MacBruce skrev:RMA skrev:Det är faktiskt precis tvärtom, Ingvar kommer hem till ditt befintliga boende och gör det bästa av situationen med kundens förutsättningar (typ det får inte se ut som en studio eller liknande). Eller att kunden helst vill bygga till huset för ett ljudrum (vilket vissa har gjort). Alltså kunden bestämmer.
Varför tycker du att det är så förfärligt? Kunderna blir ju nöjda varav jag är en.
Då har jag blivit missledd av ett tidigare inlägg i den här tråden, där det stod (ur minnet och kortfattat) att Ingvar anvisade tid och plats, där hans produkt kunde belyssnas. Och — för att anknyta till ditt eget inlägg ovan: hur vet kunden hur anläggningen kommer att låta efter ombyggnad av kåken, om hen bara har Ingvars beskrivning av det?
Dessutom — vilket jag har betonat i ett tidigare P.S. : jag betvivlar varken Ingvars kompetens eller hans produkters kvalitet. Det jag är fascinerad av är att hans "affärsmodell" fungerar. Hur kunderna förvaltar sina pengar lägger jag mig inte i, så länge de kan skicka sin barn hela, rena och välnärda till skolan.
Almen skrev:MacBruce skrev:Almen skrev:Ja, jag förstår inte riktigt det upprepade, pejorativa uttrycket "devota tillskyndare", citationstecken eller ej. Det känns onödigt nedlåtande, om det nu är en vettig diskussion du vill ha, MacBruce.
Beklagar — men jag kan inte komma på något bättre ordval.
"nöjda kunder"?
Morello skrev:Almen skrev:MacBruce skrev:
Beklagar — men jag kan inte komma på något bättre ordval.
"nöjda kunder"?
Men då försvinner ju det raljanta tonläget - varför inte "servila påskyndare"?
hifikg skrev:Hur många Ino har du hört? Jag var lite aktiv i Östergök och åkte både hit o dit o såg o hörde Ino, allt från de minsta piM till Komoroks jättebyggen och jag blev aldrig besviken, förutom på låtvalen ibland då
Jag minns än hur jag hörde låten "The Hanging Tree" i de små piM i Öhmans husbil, det var häftigt. Klokt låtval.
"Are you, are you
Coming to the tree?
They strung up a man
They say who murdered three
Strange things did happen here, no stranger would it be
If we met at midnight in the hanging tree"
Nota bene, jag äger inte någon pryl från Ino
Nattlorden skrev:Tror nog faktisktianer till mans tar lite illa vid sig om du tänker gruppera oss i någon av de facken... vi är amatörer i ordets egentliga betydelse.... vi gör detta utan kärlek för området och kompetensen och erfarenheten går från medelhög till skyhög...
MacBruce skrev:Om det är mig du vänder dig till i det "fetade" ovan, så kan jag svara: Ingen.
MacBruce skrev:Om man skulle våga sig på lite "associativ logik" här: hur många skulle frestas att bygga om sin kåk till en exakt kopia av de "lyssningsrum" som Ingenjör Öhman (han föredrar ju att bli tilltalad så, enligt eget inlägg i detta forum) har utvalt, om inte påhejade av devota tillskyndare? Jag bara frågar, utan några pekuniära intressen i sammanhanget.
P.S. (På förekommen anledning - "devota tillskyndare" kan sluta att ringa till mig - jag har stängt av telefonen. Om ni vill meddela något i sammanhanget, kan ni PM:a eller mejla - det senare föredrar jag.) : jag ifrågasätter varken Ingenjör Öhmans redobogenhet eller hans produkters kvaliteter. Det som fascinerar mig i sammanhanget är, att "affärsmodellen" tycks fungera...
hifikg skrev:Nattlorden skrev:Tror nog faktisktianer till mans tar lite illa vid sig om du tänker gruppera oss i någon av de facken... vi är amatörer i ordets egentliga betydelse.... vi gör detta utaV kärlek för området och kompetensen och erfarenheten går från medelhög till skyhög...
Blev lite fel där va?
juanth skrev:Jag vänder mig inte specifikt till MacBruce utan alla de som ofta utan att ens ha hört Inos högtalare tycks provocerade av hur ett företag drivs. Det är såklart fritt för precis vem som helst att styra över sitt eget företag på just det vis ägaren själv önskar och väljer.
Vad är det då som provocerar?
Är det samma med tillverkare av tex dammsugare man aldrig provat som man blir upprörd över? Jag har svårt att tro det.[...]
MacBruce skrev:juanth skrev:Jag vänder mig inte specifikt till MacBruce utan alla de som ofta utan att ens ha hört Inos högtalare tycks provocerade av hur ett företag drivs. Det är såklart fritt för precis vem som helst att styra över sitt eget företag på just det vis ägaren själv önskar och väljer.
Vad är det då som provocerar?
Är det samma med tillverkare av tex dammsugare man aldrig provat som man blir upprörd över? Jag har svårt att tro det.[...]
Provocerad är allt att "ta i", åtminstone vad mig beträffar. Jag gitter inte räkna bakåt hur många gånger jag påpekade, att jag inte hyser hyser några tvivel om vare sig IÖ:s kompetens eller hans produkters kvalitet. Ingen verkade dock kunna eller vilja "ta till sig det". Ångrar dock att jag lät mig dras in i "sidodiskussionerna".
Grand Soir skrev:MacBruce: Vette fan vem du är, men att kapa min tråd så här med ditt skit är inte ok alltså.
Grand Soir skrev:Stort tack till Mr. Öhman och D för att jag fick lyssna på i64S med infrasystemet. Det var magiskt bra!
hifikg skrev:Hur lång är leveranstiden f n? Frågar åt en mycket nyfiken kompis, som givit upp försöken att få köpa loss mina högtalare.
Oh jäklar-micke- skrev:hifikg skrev: 1 år och 7 månader sen och har fortfarande inte fått dem.
-micke- skrev:hifikg skrev:Hur lång är leveranstiden f n? Frågar åt en mycket nyfiken kompis, som givit upp försöken att få köpa loss mina högtalare.
Det går ju inte att säga hur det ser ut framöver men jag beställde pY-2, i byggsats och rå mdf, för 1 år och 7 månader sen och har fortfarande inte fått dem.
Sen kompletterade jag visserligen beställningen med i16s (också byggsats och rå mdf) i december förra året. Men det skulle enligt uppgift inte förlänga leveranstiden, utan jag skulle behålla min plats i kön.
Nattlorden skrev:Har du efterfrågat?
-micke- skrev:Nattlorden skrev:Har du efterfrågat?
Ja, jag brukar ringa och skicka sms då och då.
Men snickaren har tydligen haft problem med produktiviteten.
Nattlorden skrev:-micke- skrev:Nattlorden skrev:Har du efterfrågat?
Ja, jag brukar ringa och skicka sms då och då.
Men snickaren har tydligen haft problem med produktiviteten.
Ok... tänkt mest så grejorna inte stod redo men det tappats bort vem som väntade.Men då var det inte så.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster