Har ni några tips att ge? Detta är fallet. När jag lyssnar på musik så tenderar jag att röra på mig en hel del i stugan, men jag brukar även sitta ned och finlyssna på musik i fåtöljen. Det varierar. Svårt att sätta fingret på exakt hur mycket tid spenderas i vilken lyssningsposition. Säg 50/50 så har man något att utgå ifrån. 50% i fåtölj, 50 % röra på mig , i soffan eller tja ej i fåtöljen i alla fall.
Vardagsrummet har en halvöppen planlösning mot övriga delen av stugan , det syns lite på min skiss. Då undrar jag är det vettigt att tex satsa på ett par OA- högtalare , med den typen av spridning och placera dem i två hörn, se bild. Vad tror ni? Skulle det innebära en bra avvägning , direktljud, osv med tanke på hur jag lyssnar på musik? Nackdel. Högtalaren till höger, på bilden, kommer då hamna direkt vid ett panoramafönster. Kanske inte det bästa. Faktum är att hela väggen där det står fåtölj på bilden är vägg med paroramafönster.

Lurigt det där med stereoperspektiv ,sweetspot, spridning osv. Men kul att fundera på och få till det som man vill ha det.

Subwoffer har jag också. Den kan jag placera lite hur jag vill men det får jag återkomma till. Håller på att fixa med lite delningsfilter och div till den just nu.