Moderator: Redaktörer
goat76 skrev:Jag har nyligen beställt en ny soffa men jag funderade ett tag över om inte 3 fåtöljer skulle vara skönare, jag kom dock ganska snabbt fram till slutsatsen att det kan vara dåligt för ljudet om ryggen på fåtöljen sträcker sig upp till huvudhöjd. Fördelen rent sittmässigt med de flesta fåtöljer är ju det där med att kunna luta tillbaka huvudet, men då får man också problemet med de tidiga reflexerna från fåtöljens rygg.
Finns det några sköna fåtöljer med endast axelhög rygg?
goat76 skrev:...de tidiga reflexerna från fåtöljens rygg.
Kalejdokom skrev:Jag har en Brunstad Delta Adventure och den är precis så där skön så att man bara sjunker ner i den. Den går även att luta tillräckligt för att kunna lura till det när lusten faller på.
guldfisk skrev:Seriösa fåtöljer borde säljas i flera storlekar. Rejäl skillnad på svank och liknande mellan 160 och 195 cm.
sprudel skrev:Det finns bara en fåtölj som är intimt förknippad med Musiklyssning!![]()
Allt annat är istället för......
hifikg skrev:sprudel skrev:Det finns bara en fåtölj som är intimt förknippad med Musiklyssning!![]()
Allt annat är istället för......
Den där är jätteläcker, men somliga säger att nackstödet inte bör gå så högt upp. Min egen Stressless följer inte heller den "regeln" så frågan är om man behöver bry sig.
hifikg skrev:Den höga så klart, för att det är skönt att luta huvudet.
Bill50x skrev:hifikg skrev:Den höga så klart, för att det är skönt att luta huvudet.
Tänkte jag också när jag köpte ny stol framför datorn. men-va-f... jag hänger ju bara över tangentbordet...
/ B
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst