Bortskänkes, hämtas i Örby, Älvsjö södra Stockholm.
Moderator: Redaktörer
BellsnWhistles skrev:Fyra högtalarställ, höjd 16 cm, bredd 29 cm, djup för högtalaren 22 cm, totalt djup 30 cm.
Bortskänkes, hämtas i Örby, Älvsjö södra Stockholm.
BellsnWhistles skrev:Dual 505-3 halvdefekt bortskänkes.
Den mekaniska brytaren som slår på motorn när man för tonarmen över skivan är glapp, ibland startar den inte, ibland startar den. Kräver säkert endast lite uppsmörjning, det är fett där och det har nog stelnat med tiden.
Rem, tonarm mm. ok, finns lite mindre repor på locket men inga sprickor. I det hela snygg.
Jag köpte den ny för hundra (25?) år sedan så en ägare alltså, även instruktionsbok finnes om jag hittar den. Tror till och med har jag har kvittot.
Som synes på sista bilden är den "moddad" så tillvida att den resonanta(?) (åtminstone var den det på 90-talet....) botten är uppsågad samt att chassit i övrigt är dämpat med bitumenplattor. Mycket snyggt gjort (jag har ju gjort det
). Underlättar givetvis lagning av brytaren också då den är lätt åtkomlig.
OBS! Pickup ingår ej, däremot så kan en oanvänd Ortofon OM20 nål (ej hus) följa med vid intresse.
Känns synd att slänga den så bortskänkes till forummedlem, skickas ej men kan ev. levereras dit jag ändå ämnar röra mig, vilket brukar betyda stor-stockholm samt Eskilstuna. Annars avhämtning södra Stockholm, Älvsjö, Örby.
Conny skrev:BellsnWhistles skrev:Dual 505-3 halvdefekt bortskänkes.
Den mekaniska brytaren som slår på motorn när man för tonarmen över skivan är glapp, ibland startar den inte, ibland startar den. Kräver säkert endast lite uppsmörjning, det är fett där och det har nog stelnat med tiden.
Rem, tonarm mm. ok, finns lite mindre repor på locket men inga sprickor.....
Den tar jag gärna emot.
Har en likadan med wobblande skivtallrik.
Skickar pm.
/Conny
UrSv skrev:Jag har två stycken t.amp PM40C som är kalas i mätriggen som förstärkare. Jag söker två ringkärnetrafo på 2x30-32 V och säg minst 120 VA per styck. Eller annat förslag.
Info:
https://www.thomann.de/se/the_tamp_pm40 ... nmodul.htm
galder skrev:Jag har en stereobänk jag inte behöver längre, då jag har köpt en ny TV-bänk.
Det är en Atacama Equinox i två delar och tre hyllplan. Man kan skifta placeringen på delarna om så önskas. De står nu på "plastfötterna", men man kan montera (skruva) dit fötter av annan typ om man önskar. Går att bygga på om man kan hitta någon ytterligare del.
180mm i höjd på låga delen
230mm i höjd på den höga delen
570mm i höjd till den övre glasskivan
Skivorna är 500 x 500mm, 3st till antalet.
Färgen är grå på stativet, och glasskivorna är mörktonade
https://imgur.com/a/g73oawP
Finns i Motala - skänkes mot upphämtning
danfra skrev:galder skrev:Jag har en stereobänk jag inte behöver längre, då jag har köpt en ny TV-bänk.
Det är en Atacama Equinox i två delar och tre hyllplan. Man kan skifta placeringen på delarna om så önskas. De står nu på "plastfötterna", men man kan montera (skruva) dit fötter av annan typ om man önskar. Går att bygga på om man kan hitta någon ytterligare del.
Jag tar gärna emot den. Bor i Motala. Skickar PM.
galder skrev:danfra skrev:galder skrev:Jag har en stereobänk jag inte behöver längre, då jag har köpt en ny TV-bänk.
Nu då?!
Jag tar gärna emot den. Bor i Motala. Skickar PM.
Har inte fått något pm?
Ayrton skrev:Delningsfilter LD systems X223 skänkes. Köpt i April -21
Tyvärr lite brum ihop med min anläggning som jag inte fått iordning på.
Hämtas Norrköping
Användare som besöker denna kategori: MPE och 8 gäster