Moderator: Redaktörer
Lennart skrev:Och ev. framtida supportbehov och garantiåtagande, hur är det säkrat för konsumenten?
Belker skrev:Lennart skrev:Och ev. framtida supportbehov och garantiåtagande, hur är det säkrat för konsumenten?
Hur säkras detta hos konkurrenter? Min erfarenhet säger att företag s***r i en när garantin gått ut. Och ja, med Ino är det en risk de första åren (hur länge har man garanti enligt lag? Har glömt.), eftersom det är ett litet företag som kanske upphör när som helst. Efter det ringer jag hellre Ingvar än försöker få hjälp av valfri annan aktör som jag köpt nåt skrot av med begränsad livslängd.
BellsnWhistles skrev:Belker skrev:Lennart skrev:Och ev. framtida supportbehov och garantiåtagande, hur är det säkrat för konsumenten?
Hur säkras detta hos konkurrenter? Min erfarenhet säger att företag s***r i en när garantin gått ut. Och ja, med Ino är det en risk de första åren (hur länge har man garanti enligt lag? Har glömt.), eftersom det är ett litet företag som kanske upphör när som helst. Efter det ringer jag hellre Ingvar än försöker få hjälp av valfri annan aktör som jag köpt nåt skrot av med begränsad livslängd.
Håller med, det kan ev. tyckas löst och ostrukturerat utifrån men bättre service/support, även helger och sena timmar, är nog svårt att finna.
Lennart skrev:Kanske trampar in i denna tråd? Är lite förvånad vad jag får läsa här. Får ni ordererkännanden på Era order som är lagda? Hade jag lagt en order för en större summa så hade jag bett om ett skriftligt ordererkännande med överenskommen leveranstid. Vad händer med leveranser och garantier mm. om företagets huvudperson inte går att kontakta? Eller gör ni undantag för normala inköpsråd för privata konsumenter.
philipbtz skrev:Personligen hade jag inte rekommenderat någon att beställa färdiga saker utan beställa kit som man bygger själv så tar det typ 6 månader bara.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster