Moderator: Redaktörer
I-or skrev:Svaret är att i princip hela förstärkeriet sköts av TPA3255 för drygt 4 bucks och dessutom ligger hela utvecklingen för Aiyima i Kina. Man har även som affärsidé att sälja med förhållandevis låg marginal och hög volym.
Inte lika låg distorsion som ICEpower, dock.
Oeldling skrev:Jag har fortfarande svårt att köpa hur denna billiga grej skulle va så fruktansvärt bra. Är den för bra för att va sann, för de pengarna känns det som det frågar ödmjukt?
Hur står sig en sådan gissningsvis mot xtz digitala steg för ca 5 loppor ?
Är ju visserligen ice power och ett slutsteg
Men leker med tanken effekrmässigt samt ljudkvalité
Tangband skrev:Oeldling skrev:Jag har fortfarande svårt att köpa hur denna billiga grej skulle va så fruktansvärt bra. Är den för bra för att va sann, för de pengarna känns det som det frågar ödmjukt?
Hur står sig en sådan gissningsvis mot xtz digitala steg för ca 5 loppor ?
Är ju visserligen ice power och ett slutsteg
Men leker med tanken effekrmässigt samt ljudkvalité
Jag skulle inte våga slå vad om en tusenlapp att Ice power steget du jämför med spelar musiken bättre än Aiyima a07.![]()
Det krävs nog jämförelser hemma för att avgöra det.
Det mest sensationella är dock priset kontra kvaliteten där det inte finns mycket konkurrens med Aiyima a07/a08 om man köper nya grejor. Det är klart att tex en komplett Hypex förstärkare med försteg borde både låta och mäta bättre, men priset hamnar då lätt över 10000:- om man även ska ha en inbyggd dac och volymkontroll.
Den här nyare a08 verkar ha en kralligare inbyggd nätdel och dessutom digital USB-ingång. Perfekt om man använder dator som signalkälla.
Och som i-or redan varit inne på : den här a08 är kanske ett bra köp för en audiofil med lite pengar , lite som Nad 3020 en gång var ett fynd.
Jag följer med intresse DIY forumet där de nog snart dissekerat den nya förstärkaren från Aiyima.
Oeldling skrev:
Bara för att prova och bilda en uppfattning längre fram
Duger denna?
https://www.amazon.se/AIYIMA-A04-ljudf% ... 307&sr=8-1
Kralle skrev:Oeldling skrev:
Bara för att prova och bilda en uppfattning längre fram
Duger denna?
https://www.amazon.se/AIYIMA-A04-ljudf% ... 307&sr=8-1
Verkar ha spännande funktionalitet.
avr7000 skrev:Har inte jämfört än, kostaterar bara att den låter bra, rent och trevligt på de OA51 med Purifi-basar jag kör just nu här hemma...
Har Aiyima 04, 07 och ny denna 08 så en jämförelse kanske kommer framöver när jag får tid till detta.
avr7000 skrev:36V 9.6 A
I-or skrev:.
När (om) TI släpper en uppföljare till TPA3255 med kanske 10-15 dB lägre högfrekvensdistorsion har vi en lösning som inte är mycket att klaga på överhuvudtaget.
Baffel skrev:I-or skrev:.
När (om) TI släpper en uppföljare till TPA3255 med kanske 10-15 dB lägre högfrekvensdistorsion har vi en lösning som inte är mycket att klaga på överhuvudtaget.
Eller som det då kallas: Tack och godnatt trisseförstärkeri.
avr7000 skrev:Denna Aiyima 08 låter märkbart slankare (kanske till o med "tröttare") i basen jmf med Hypex Ncore400...
Användare som besöker denna kategori: Daad och 43 gäster