Ibland blir det ju så här, men alla tips mottages tacksamt

Moderator: Redaktörer
jockewe skrev:Hahaa, eller;
Hey Siri - kan du sätta på blurayspelaren och aktivera HDMI1-ingången, sedan sätta på AppleTV 50hz! och välja netflix, senast sett, sedan sätta förstärkaren på Bluray i filmläget och 7.1 med 45% ljudstyrka
Nattlorden skrev:jockewe skrev:Hahaa, eller;
Hey Siri - kan du sätta på blurayspelaren och aktivera HDMI1-ingången, sedan sätta på AppleTV 50hz! och välja netflix, senast sett, sedan sätta förstärkaren på Bluray i filmläget och 7.1 med 45% ljudstyrka
Bäst efter 2030
MichaelG skrev:Logitech Harmony Elite använder jag i musik-/biorummet och den är helt fantastisk, tycker jag. En knapptryckning - projektorn slås på, duken börjar rullas ner, receivern slås på med rätt konfiguration, NVidia Shield slås på. Väljer jag en annan knapp - samma sak fast Blu-Rayspelaren går på i stället för NVidia Shield. Ytterligare andra knappar slår endast på receiver och vald musikkälla (FM-tuner, digitalradio, skivspelare, CD-spelare, etc) utan att bry sig om projektor och duk. Osv. Dessutom är kontrollen konfigurerad så att den styr den/de aktuella enheterna vid kanalbyte, etc. Allt är mycket flexibelt och det är egentligen bara de ingående apparaterna som begränsar. Det som inte går att styra default kan ju inte heller Harmonykontrollen lösa.
RogerGustavsson skrev:För att byta från terrestisk till satellit på min TV krävs fyra knappningar. Kan en Logitech Harmony fixa så att endast en knapptryckning räcker?
Tar för lång tid.Mats skrev:Fattar inte vad ni pratar om. 90-talsproblem. Har en fjärr till Samsung smart-tv:n. Allt övrigt styrs via iPad. Punkt.
ottovonkopp skrev:Tar för lång tid.
MichaelG skrev:Ja, så är det.
Mats skrev:ottovonkopp skrev:Tar för lång tid.
Att ge kommandon via iPad? Tycker jag definitivt inte. Men sen så lyssnar jag mest på hela album och zappar inte runt bland låtfragment…
Mats skrev:Fattar inte vad ni pratar om. 90-talsproblem. Har en fjärr till Samsung smart-tv:n.
jockewe skrev:Pengarna försvann så jag kan inte pynta 2600 för en "Elite" och tror inte jag klarar att komma ihåg knapparna på en "Companion" tyvärr - Utmärkta tips isallafall.
Undrar om de satsar på mobilappen mot Hubben istället eller vad som är på gång?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 46 gäster