Henrik
Moderator: Redaktörer
nuffe skrev:Ahh det var så jag tänkte, men uttryckte dåligt i skrift![]()
Henrik
Bandsei skrev:8O![]()
Imponerende
Bernt Båndsei
solhaga skrev:Vid ännu närmare eftertanke, så gör jag nog foten i aluminium med strävor utskurna med min nya CoreXY plasmaskärare.
hifikg skrev:Säger bara WOW!
Må du nå hifins nirvana när du är klar! eller det kanske du inte vill, du kanske har ännu fler projekt?
Bill50x skrev:
Naturligtvis är inte kontakterna ESD-känsliga. Men om förpackningen ska tas in på ett område där känsliga komponenter hanteras så ska givetvis förpackningen vara ESD-säker. Det gäller allt som ska in på ett EPA (ESD Protected Area). Med andra ska fleece-jackor, vanliga plastflaskor/plastpåsar, frigoliter och annat som lätt laddar upp sig (och behåller laddningen) hållas borta från all känslig elektronik.
Bara så att du/ni vet
/ B
solhaga skrev:Bill50x skrev:
Naturligtvis är inte kontakterna ESD-känsliga. Men om förpackningen ska tas in på ett område där känsliga komponenter hanteras så ska givetvis förpackningen vara ESD-säker. Det gäller allt som ska in på ett EPA (ESD Protected Area). Med andra ska fleece-jackor, vanliga plastflaskor/plastpåsar, frigoliter och annat som lätt laddar upp sig (och behåller laddningen) hållas borta från all känslig elektronik.
Bara så att du/ni vet
/ B
Jo, jag vet. Har jobbat inom branschen sedan början av åttiotalet.
Man kan väl få raljera lite?
nuffe skrev:Bara resten kvar
Bill50x skrev:solhaga skrev:Bill50x skrev:Naturligtvis är inte kontakterna ESD-känsliga. Men om förpackningen ska tas in på ett område där känsliga komponenter hanteras så ska givetvis förpackningen vara ESD-säker. Det gäller allt som ska in på ett EPA (ESD Protected Area). Med andra ska fleece-jackor, vanliga plastflaskor/plastpåsar, frigoliter och annat som lätt laddar upp sig (och behåller laddningen) hållas borta från all känslig elektronik.
Bara så att du/ni vet
/ B
Jo, jag vet. Har jobbat inom branschen sedan början av åttiotalet.
Man kan väl få raljera lite?
Jodå, men låt det inte gå för långt bara, det kanske finns någon som tror på dig
/ B
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 29 gäster