Glebster skrev:Tack för informationen. Din lösning kommer passa perfekt på de basar jag tänkt bygga. Vilka mått använde du för att beräkna portens avstämning iom den olikformade höjden?
Så kul

Det var den lägsta det mått där sliten är rak.(jag bad Ior föreslå porthöjd eftersom jag inte brukar få till rätt enligt uträkning.'
Det blev inte riktigt on spott nu heller ,säkert mitt fel

Jag visste att jag ville stämma till ca 28 Hz och har bestämt en lådvolym som jag kommit fram till borde funka
ett visst djup på lådan som gjorde att jag inte kunde ha djupare port än 28,5 cm, den får inte sluta närmre bakstycket än
5 cm enligt Ior:s sedan var det bara att räkna ut porthöjden, eller. Jo sen mäta och avstämningen blir för låg(provar att öka till 9,5 mäter det blir bättre 26
Hz ända tills jag tätat några läckor då sjunker den till 24 Hz. Sedan säger jag let´s gå crazy o höja till 12 mm då blev det som jag ville 28,5 Hz.
Vill nån diskutera mina slitsar mer så kan vi ta det i min medlemstråd , jag gör mina byggen där

Nu känner jag att det raka tar för mycket plats i den böjda slitsens tråd. Hoppas att allt är ok Kraniet.
Jag ska backa till åskådare på din spelplan, lycka till med ditt projekt.
/Sammel