qtp skrev:Ser att kretsarna är specade ner till 8V.
Hittade ett par grafer i databladen:
8-10 watt på 12 volt då.
Ungefär vad man ser från andra förstärkarchip, tex Texas Instruments TPA3116 och Tripath TA2020.
Moderator: Redaktörer
qtp skrev:Ser att kretsarna är specade ner till 8V.
Hittade ett par grafer i databladen:
Nautikern skrev:Har någon testat IKEA symfonisk bokhyllehögtalaren? Aktiv den med men wifi istället för blåtand.
Skulle varit riktigt intressant om någon jämfört Symfonisk med Eneby 30?
Lassen skrev:Spontanköpte en Eneby 30 till sommarstugan. Brukar alltid släpa med mig (85 mil enkel resa) en B&W A5, men tänkte undvika det framöver och lämna den billiga Eneby 30 i stugan.
Tycker den under semestertid lätt kan ersätta A5:an, även om Eneby är monofonisk.
Iof är nog A5:ans "stereonytta" diskutabel, då det är en singellåda med bredd på ca 35-40 cm...
Nästa sommarsemester ska jag pula i lite mera moff i Eneby-lådan.
En sak jag upptäckte med Eneby 30: jag kan få betydligt högre ljudnivå via linjeingången, jmf blåtand. Flera gånger har jag via blåtand legat på max volym på mobilen (iPhone 8+) och max på Enebys volymkontroll och jag skulle önska att det gick att öka ljudnivån några snäpp till. Detta går bra via linjeingången.
Tangband skrev:Ny tråd om Ikea symfonisk.
viewtopic.php?f=9&t=69291
qtp skrev:For the record: Har byggt om en Eneby 30 för spänningsmatning från 12V DC. ...
Den verkar trivas bra med 12V ...
NADifierad skrev:Köpte som sagt den lilla Enebyn till grabben i julklapp.
Och visst låter den bättre än många andra små bluetooth grunkor jag hört.
Men bra!?!
Nej!
Bill50x skrev:Köpte den allra minsta Enebyn för 165:-. Och den låter, men inte speciellt kul. Borde köpt en Eneby 20 plus batteripack istället.
/ B
hifikg skrev:Bill50x skrev:Köpte den allra minsta Enebyn för 165:-. Och den låter, men inte speciellt kul. Borde köpt en Eneby 20 plus batteripack istället.
365 dagars öppet köp!
Johan_Lindroos skrev:Ja det tycker jag. Eneby 30 är avsevärt bättre.
sprudel skrev:Johan_Lindroos skrev:Ja det tycker jag. Eneby 30 är avsevärt bättre.
Tack Johan, då får det bli en 30 i pjäxbagen!
hifikg skrev:sprudel skrev:Johan_Lindroos skrev:Ja det tycker jag. Eneby 30 är avsevärt bättre.
Tack Johan, då får det bli en 30 i pjäxbagen!
Håller med Johan, men köpte ändå en 20 till oss och 30 till dottern. Vi valde 20 för att den kan drivas med batteri. Vi ska ha den dels på vår balkong, där finns eluttag och dels i husvagnen där vi ofta fricampar utan tillgång till 230V.
Johan_Lindroos skrev:Varje boomer spelar likadan signal (upp till delningsfrekvensen). Därav kan det bli lite märkligt ljud om man lyssnar snett åt sidan på grund av interferens.
mangrove skrev:Är det någon som vet om den kommer ihåg den tidigare volyminställningen om den stängs av, antingen om den stängs av genom knappen, eller om man bryter strömmen och kopplar in den igen?
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 24 gäster