Var sugen på att köpa ett Michi S5 och tog därför med mig Hypx NC400 (förvisso med linjära nätdelar men skillnaden mot mina med switchad nätdel är marginell eller inbillad).
Michi S5 har mycket mer än dubbekt så mycket effekt som NC400
Högtalarna på vilken jämförelen gjordes var Dynaudio Contour 60i (95000 kr)
https://www.hifi-punkten.se/produkt/dyn ... gLZnPD_BwEDet var ingen skillnad i basåtergivning, detta höll även säljaren i affären med om (om jag måste kora en vinnare var det möjligtvis NC400, - en trevlig (inbillad?) tighthet)-
Det som skiljde var att Michi S5 hade lite mer "luft" runt röster etc., lite mer djup i presentationen...
Detta var vid en öppen lyssning.
Hade jag gått ut på toaletten och kommit tillbaka skulle jag omöjligt kunnat tala om vilken förstärkare vi spelade på!
Nu köpte jag ändå Michi S5 trots att skillnaden var liten då den är snygg och jag redan har försteget P5.
Jag skulle nog våga påstå att det inte finns något för 15000 kr (som Hypex NC400 kostar komplett hemfraktat, momsat o klart) som låter märkbart bättre för den summan.
Påståendet att NC400 bara duger till bas och inte fullregister är bara snömos...
Michi S5 kostar mer än 4 gånger så mycket som NC400.
Stefan
Hjälpte Larsen HiFi AB lite... inte på kommersiell basis men det kan vara bra att veta för att värdera mina inlägg.