sammel skrev:Tror bestämt det blir fullhöjd på dom högtalarna,
dvs golv till tak
Så är det:
SALS?A! står för Solhaga's AMT Line Source? Absolutely! och är en 220 cm hög linjekälla bestående av ovanpå varandra stackade bredbands-AMT:er.
Moderator: Redaktörer
sammel skrev:Tror bestämt det blir fullhöjd på dom högtalarna,
dvs golv till tak
SALS?A! står för Solhaga's AMT Line Source? Absolutely! och är en 220 cm hög linjekälla bestående av ovanpå varandra stackade bredbands-AMT:er.
solhaga skrev:sammel skrev:Tror bestämt det blir fullhöjd på dom högtalarna,
dvs golv till tak
Så är det:SALS?A! står för Solhaga's AMT Line Source? Absolutely! och är en 220 cm hög linjekälla bestående av ovanpå varandra stackade bredbands-AMT:er.
sammel skrev:solhaga skrev:sammel skrev:Är det nu du ska utmana Infinty:s IRSV ?
sammel skrev:Spännande, inte för art jag hört dom men dom ser ut
att låta bra
Edit
Hade jag läst ordenrligt hade jag vetat. Sammel skäms
solhaga skrev:sammel skrev:Spännande, inte för art jag hört dom men dom ser ut
att låta bra
Edit
Just IRS V var målet.
Ingen fara, Samuel.
Jag är glad att någon läser över huvud taget.
MacBruce skrev:solhaga skrev:sammel skrev:Spännande, inte för art jag hört dom men dom ser ut
att låta bra
Edit
Just IRS V var målet.
Ingen fara, Samuel.
Tror att vi är många som läser men - som i en spännande film vill man inte prassla med påsarna i onödan...
solhaga skrev:MacBruce skrev:
Tror att vi är många som läser men - som i en spännande film vill man inte prassla med påsarna i onödan...
Jo, det är nog sant.
Och ont om rena konstruktionstips/kritik är det dessutom gott om.
solhaga skrev:sammel skrev:Spännande, inte för art jag hört dom men dom ser ut
att låta bra
Edit
Just IRS V var målet.
Ingen fara, Samuel.
nuffe skrev:Jag undrar om du ska göra många små element som IRS eller en typ MTM som du haft innan?
Henrik
nuffe skrev:Jo den bilden har du visat förut, vad jag inte förstod då var om det skulle vara ett element (eller 3 hur man ser det) hela vägen, ca 2 meter eller inte.
Misstänker att vika en dryg 2 m folie vore ett He..vete, nu blir det svårt nog misstänker jag.
Henrik
Om det nu är möjligt med en längd på 320 mm. Veckningarna för diskanten är delikata.
JM skrev:Superintressant projekt! Önskar jag hade ditt grit och samvetsgrannhet.
https://spraktidningen.se/2017/11/veckans-nyord-grit/
https://www.specialnest.se/forskning/eg ... l-framgang
Vilka mål har med högtalaren?
Distorsionsmål? Frekvensmål? Känslighetsmål?
Eller är projektet i sig målet?
JM
nuffe skrev:Börjar väga en del? antar jag.
Henrik
Adhoc skrev:Har du byggt om rummet också? Det ser ju ut att vara 5 m högt i slutet på den 1:a videosnutten ... Imponerande byggen SolhagaOm dom kan komma med till nörd-träffen i Mölnlycke senare i höst blir dom säkert publikmagneter.
solhaga skrev:Back to black:
[ Bild ]
Baffel skrev:solhaga skrev:Back to black:
[ Bild ]
In ska det väl vara?
https://youtu.be/pAgnJDJN4VA
Bra jobbat! Rocka på.
Baffel skrev:He he , där åkte jag dit.![]()
För att föröka komma lite tillbaka till din tråd. Hur är din designfilosofi? Konstruerar du högtalare som du tror ( eller du vet väl i och för sig) passar din musiksmak och ljudbild . Alltså ett visst typ av ljud eller vill du ha dina högtalare helt allround, så de funkar bra även på musik de inte lyssnar på? Så här. Jag är nästan 100% säker på att under 30Hz är ingen musik jag lyssnar på. Därmed skiter jag i att konstruera en sub som går ned fint och rakt till 20 Hz. Eller hur resonerar du?
Hur mycket utgår du, i detta projekt, utifrån var du sedan ska använda högtalarna? Lyssningsrum dvs. Skräddarsytt eller allround?
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 21 gäster