Dåliga högtalare som låter bra?

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
eljulio

Re: Dåliga högtalare som låter bra?

Inläggav eljulio » 2021-07-03 07:29

JM skrev:
petersteindl skrev:
JM skrev:Påvisa att jag har fel.
Måste spetsa till det då de flesta här på faktiskt.io inte tar till sig forskningens verklighet utan tror att bara fysik räcker. Debatt kan var kreativt om den handlar om fakta och inte personangrepp. Du ifrågasätter min person om jag har kunskap i området.
Då är mitt svar att jag har faktabaserad kunskap som läkare och psykolog sedan 40 år inom hur hjärnan och hörandet fungerar utifrån de fysikaliska stimuli I-or och Maarten presenterar.

Hörandet kan vetenskapligt förstås utifrån hur renodlade fysikaliska stimuli påverkar neurofysiologin och neuropsykologin.
"Psykoakusiken" är mestadels en ovetenskaplig soppa styrd av fysiker vanligen utan utbildning eller kunskap inom neurofysiologin och/eller neuropsykologin.

JM

Nej JM, du har helt fel gällande psykoakustiken. Du har en egen slags tolkning av psykoakustik och din tolkning är helt felaktig och har ingen verklighetsanknytning. Jag har tidigare lagt fram fakta i frågan och redan bevisat att du har fel. Normalt sett inom vetenskapen så ändrar forskare ståndpunkt då fakta och bevis läggs fram. Det borde du också göra om du vill hålla en vetenskaplig prägel. I all välmening påtalar jag detta. Du gör dig själv en otjänst att fortsätta traggla angående detta.

Mvh
Peter

Jag måste missat den tråden. Kan du länka.

JM

JM, du var ju synnerligen aktiv i den tråden som du hänvisar till. Du borde rimligtvis ha full koll på Peters inlägg där... :?

Föregående

Återgå till Generellt om hifi