Moderator: Redaktörer
PerStromgren skrev:Till enklast tänkbara mätningar duger nästan vad som helst. Men lägger du på några hundringar på priset kanske du blir mer nöjd med livslängden.
Vill du mäta audio blir det dock avsevärt dyrare!
https://www.amazon.se/Fluke-FLUKE-87-V- ... B0002YFD1K
PerStromgren skrev:Till enklast tänkbara mätningar duger nästan vad som helst. Men lägger du på några hundringar på priset kanske du blir mer nöjd med livslängden.
Vill du mäta audio blir det dock avsevärt dyrare!
https://www.amazon.se/Fluke-FLUKE-87-V- ... B0002YFD1K
hifikg skrev:Vi skulle ALDRIG acceptera något som har 0,8% avvikelse när det gäller våra hifiprylar
RogerGustavsson skrev:hifikg skrev:Vi skulle ALDRIG acceptera något som har 0,8% avvikelse när det gäller våra hifiprylar
Då har du inte tittat på delningsfiltren i dina Carlsson...
hifikg skrev:Vi skulle ALDRIG acceptera något som har 0,8% avvikelse när det gäller våra hifiprylar
VintageHiFi skrev:En begagnad Fluke kanske skulle fungera.
Min gamla Fluke 77 har överlevt en del både Biltema & Uni-T mätare
som jag köpte för att ha i garaget. Blev en Fluke även där när dom andra givit upp.
Mitt råd satsa på beg kvalitetsmätare.
Brukar dyka upp på Tradera titt som tätt.
Baffel skrev:VintageHiFi skrev:En begagnad Fluke kanske skulle fungera.
som jag köpte för att ha i garaget. Blev en Fluke även där när dom andra givit upp.
Bra tips!
Just det Vintage, tänkte också på det igår , Tradera dvs...
Baffel skrev:Vet i fan vad jag kom åt. I vilket fall så är ju det slutsteget byggt som en stridsvagn så inget hände. Annat än att multimetern kanske fick en kyss. Fast då borde ju säkringen i multimetern gått. De är ju hela. Strunt samma funkar gör multimetern inte.
PerStromgren skrev:Baffel skrev:VintageHiFi skrev:En begagnad Fluke kanske skulle fungera.
Bra tips!
Just det Vintage, tänkte också på det igår , Tradera dvs...
Jag köpte också min Fluke 87 på Tradera. Den ser precis ut som min gamla från Biltema, men 10 ggr så dyr!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster