MvH
Peter
Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
StefanH skrev:..
Vänligen förklara, då du gjorde mig brydd.
Naqref skrev:avr7000 skrev:Snyggt!
Man blir så glad när man ser LP-skivor oxå
Och när man ser Larsen 8or.
Fimmer skrev:Har ett par Larsen 4 men vill ha något liknande med mycket högre känslighet som klarar av att drivas av en Firstwatt F5 klon på 2x25w.
Något tips?
Stranne skrev:Det där låter knasigt. Är du HELT säker på att din gamla hembioförstärkare inte hade någon knepig inställning aktiverad? Alltså någon såndär klanghistoria som ska få det att låta som om man sitter i en kyrka eller på en jazzklubb eller nåt annat? Så stor skillnad som du beskriver ska det inte vara mellan två vanliga någorlunda vettigt konstruerade förstärkare.
Hur som helst - kul att du är nöjd och grattis till ett par fina högtalare!
Maccis skrev:Larsen håller till i Skillingaryd - gissar att Trollhättan är närmare för dig.....
hifikg skrev:Jag har inte hört Larsens Nia än, alla mässor slog igen och någon kamrat med sådana högtalare har jag inte på nära håll, men kanske går det att lyssna i Växjö eller var nu Larsen håller till? Ser verkligen ut att ha bra gener!
FBK skrev:hifikg skrev:Jag har inte hört Larsens Nia än, alla mässor slog igen och någon kamrat med sådana högtalare har jag inte på nära håll, men kanske går det att lyssna i Växjö eller var nu Larsen håller till? Ser verkligen ut att ha bra gener!
Låter riktigt trevligt om jag får säga det själv.... Eftersom man har språkat irl med Stefan om ljud så misstänker jag att dessa låter okej![]()
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 0 gäster