Särskilt tack till, ja, ni vet vem ni är

Moderator: Redaktörer
Ja, men det är inte så enkelt att förklara kortfattat saker man lärt sig utan att ta till tumregler. Jag tänkte framförallt på denna tråd:Morello skrev:Å varför skulle det vara bättre med långa högtalarkablar än dito av signaltyp? Låter som en i raden av knasiga tumregler.
imac skrev:Att det finns många typer av människor
Svante skrev:Jag har lärt mig hur hififolk tänker, jag har lärt mig att de har rätt ibland, jag har lärt mig att strunta i vissa diskussioner, jag har lärt känna folk IRL via Faktiskt.
Jag har nog fått ett hifiumgänge helt enkelt.
Det berikar!
Svante skrev:Jag har lärt mig hur hififolk tänker, jag har lärt mig att de har rätt ibland, jag har lärt mig att strunta i vissa diskussioner, jag har lärt känna folk IRL via Faktiskt.
Jag har nog fått ett hifiumgänge helt enkelt.
Det berikar!
LeifB skrev:Det finns ett fåtal väldigt kunniga här som har vetskap om det mesta.
Där finns det är lära..
Tyvärr finns det de som tror att dom kan allt men dessa ignoreras.
Öhman Svante m.fl imponerar såklart på fakta och kunskap. Även som riktigt ödmjuka personligheter.
2-ch skrev:Jag har lärt känna en massa trevliga personer![]()
Sen har jag även lärt mig tycka om en hel del musik jag tidigare inte visste fanns.
Säkert en massa mer, men jag valde de för mig 2 viktigaste sakerna.
Strmbrg skrev:Det vill säga, jag har lärt mig att jag inte kan bedöma vilka påståenden och förklaringar som stämmer med verkligheten, respektive vilka som inte stämmer med verkligheten.
För att kunna bedöma det, så måste jag själv besitta stor kunskap.
Och om jag besitter den kunskapen så vet jag ju redan vad som är rätt och vad som är fel.
[…]
E skrev:Fast en hel del kan man väl ändå verifiera med egna experiment?Strmbrg skrev:Det vill säga, jag har lärt mig att jag inte kan bedöma vilka påståenden och förklaringar som stämmer med verkligheten, respektive vilka som inte stämmer med verkligheten.
För att kunna bedöma det, så måste jag själv besitta stor kunskap.
Och om jag besitter den kunskapen så vet jag ju redan vad som är rätt och vad som är fel.
[…]
Låter litet grann som tumregler/dumregler. Den som kan på riktigt behöver
dem inte – och den som är helt novis gör bäst i att inte lita på tumreglerna,
eftersom undantagen kan vara både många och typ …, icke-intuitiva?
Mvh E*
PS. "Bara" åtta år sedan, sisådär!
Knuttebaloa skrev:Jag har lärt mig mycket om min egen okunskap. Genant mycket, faktiskt.
Och
Att det beror på, och det beror på mycket.
genstruktur skrev:Knuttebaloa skrev:Jag har lärt mig mycket om min egen okunskap. Genant mycket, faktiskt.
Och
Att det beror på, och det beror på mycket.
+1
Och, naturlagsvidrigt
FBK skrev:Svaret blir ingenting.
Strmbrg skrev:Vissa här har en aversion mot tumregler.
Har de lärt sig det?
E skrev:Strmbrg skrev:Vissa här har en aversion mot tumregler.
Har de lärt sig det?
Dumregler? Oomkullrunkeligt faktum. Inses lätt.
![]()
Mvh E*
Karin Boye skrev:Nog finns det mål och mening i vår färd -
men det är vägen, som är mödan värd.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 40 gäster