dewpo skrev:Och förstås att människor på faktiskt tycks tror att om de slipper att infekteras av Covid-19 så skall de leva för evigt![]()
Tips: Den uppfattningen är du nog ensam om, så du bör nog fundera över hur du tolkar vad andra skriver....
Moderator: Redaktörer
dewpo skrev:Och förstås att människor på faktiskt tycks tror att om de slipper att infekteras av Covid-19 så skall de leva för evigt![]()
E skrev:Strmbrg! Jag håller med, men tycker att jag utvecklade det i föregående inlägg.
Mvh E*
Strmbrg skrev:Inte vet jag, det var bara ett försök till resonemang...
Strmbrg skrev:En tumregel kan vara att de två högtalarna skall stå framför lyssningsplatsen.
Strmbrg skrev:En annan tumregel kan vara att man skall spela på en nivå som känns behaglig.
Strmbrg skrev:Vill man ha monopol på sanningen så kan möjligtvis en metod att skaffa sig detta monopol, vara att komplexisera saker i sådan grad att knappt någon annan kan tränga in i alltsammans.
Då blir nog för övrigt tumregler ett hot. Alltså ett hot mot monopolsträvandena.
PS
Komplexiserandet kan vara extremt omfattande samtidigt som resultatet kanske bara vunnit litegrann på det hela. Och för den omdömesgille kanske inte alls är värt allt arbete. Precis som att skaffa en strömtillsnyggare, vilket jag gjort. Här var jag medveten om detta, men beslöt att skaffa den ändå.
E skrev:/.../blindt/.../
Strmbrg skrev:E skrev:/.../blindt/.../
Heter det så?
hifikg skrev:Strmbrg skrev:E skrev:/.../blindt/.../
Heter det så?
Det är en stavningsform som lärs ut på Faktiskt
Strmbrg skrev:hifikg skrev:Strmbrg skrev:
Heter det så?
Det är en stavningsform som lärs ut på Faktiskt
Ja, jag har åtminstone sett den förekomma här tidigare.
Mats skrev:Att det finns en överrepresentation i gruppen ”ingenjörer” av personer som ser världen som ett i grunden ordnat system där linjär materiell kausalitet råder och rotorsaker finns och där förståelsen för komplexitet är ytterst begränsad.
Strmbrg skrev:E skrev:/.../blindt/.../
Heter det så?
E skrev:Menar du bus-skapet?![]()
För övrigt gav du en missvisande beskrivning av mitt budskap, men det kan ju bero
på att du fastnade nånstans på den ganska krokiga vägen. Jag vill påstå att det är
lika dumt att aldrig följa auktoriteter (eller någon annan) som att alltid göra det.
Mvh E*
PS. Jag har tagit in både ett och annat i min vokabulär från andra på Faktiskt också,
bl a från Morello.
BOB DYLAN https://www.bobdylan.com/songs/talkin-world-war-iii-blues/ skrev:Half of the people can be part right all of the time
Some of the people can be all right part of the time
But all of the people can’t be all right all of the time
I think Abraham Lincoln said that
“I’ll let you be in my dreams if I can be in yours”
I said that
E skrev:Ja, det var naturligtvis ett försök att vara litet rolig/tramsig, jag har för mig
att jag försökte vara tydlig med det.
På ämnet vill jag säga att jag har lärt mig en del om (små)rumsakustik; det
är nog i varje fall det jag har uppskattat mest. Jag startade visserligen inte
från noll eftersom jag har läst bl a Master handbook of acoustics, samt ett
gäng artiklar i MoLt, men ändå. Eller förresten, det kanske var så att jag
hittade till LTS och MoLt efter att jag började hänga här? Mitt minne är inte
vad det har varit … – fast hur bra det var minns jag förvisso inte.![]()
Det jag kan om mikrofoner och inspelning lärde jag mig i alla fall mestadels
innan jag hittade hit.
Svante, IngOehman och Isidor (han som fick ge namn åt en La Trappe-öl)
tror jag hör till dem jag har lärt mig mest av. Men det finns många som har
haft, på litet olika sätt, stor betydelse. Jag vill särskilt nämna Naqref™.
(Jag har lärt mig en massa kul/värdefullt i Öppen diskussion också, men det
hör inte riktigt hit.)
Mvh E*
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 41 gäster